کد خبر: ۲۰۳۸۳۳
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴

خطوط تولید دو خودرو ساینا اس CNG و CVT افتتاح شد/ ارزآوری یک میلیارد دلاری

خطوط تولید دو خودرو ساینا اس CNG و CVT افتتاح شد/ ارزآوری یک میلیارد دلاری

خطوط تولید دو خودرو ساینا.اس CVT و ساینا.اس CNG و خطوط تولید سپر،‌ داشبورد و صندلی در شرکت سایپا سیتروئن با حضور مدیرعامل سایپا افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، خطوط تولید دو خودرو ساینا.اس CVT و ساینا.اس CNG و خطوط تولید سپر،‌ داشبورد و صندلی در شرکت سایپاسیتروئن با حضور مدیرعامل سایپا، اعضای هیات مدیره، جمعی از مدیران عامل شرکت های گروه و معاونان سایپا، فرماندار شهر کاشان و نماینده مردم نظنز در مجلس افتتاح شد.

بر اساس این گزارش، محمدعلی تیموری مدیرعامل سایپا در این مراسم گفت: سیاست گذاری انجام شده در هیات مدیره سایپا برای تمامی شرکت‌های زیرمجموعه بر این اساس است که هر شرکت بتواند بصورت مستقل و متمرکز مجموعه خود را اداره کند و تمامی فرآیندهای تامین، تولید و تحویل را انجام دهد. لذا 6 زیرمجموعه سایپا حرکت را از ابتدای سال آغاز کردند.

وی افزود: تمامی شرکت‌ها باید بر سه محور افزایش کیفیت، کاهش قیمت تمام شده، تحویل به موقع و خدمات پس از فروش مناسب حرکت کنند و قطعا بر این معیارها شرایط مناسبی برای گروه ایجاد خواهد شد. باید بهره وری را در تمام شرکت های گروه افزایش داد. سه خط پیش مونتاژ داشبورد، صندلی و سپر خودروها که قبلا در شرکت های دیگر سایپا تولید می شد با هدف افزایش کیفیت و کاهش هزینه های حمل و نقل در سایپا سیتروئن ایجاد و افتتاح شد و با تامین قطعات اولیه از زنجیره تامین سایپا در این شرکت مونتاژ خواهد شد و با انجام این فرآیند، کاهش هزینه بیش از صد میلیارد تومانی در طول سال برای سایپاسیتروئن به همراه خواهد داشت.

این مقام مسئول ادامه داد: سال جاری سه قرارداد صادراتی در بازارهای مختلف از جمله ارسال 45 هزار دستگاه ساینا، کوییک و شاهین به بازار روسیه و 45 هزار دستگاه به بازار بلاروس منعقد شد و تفاهم نامه ارسال 60 هزار دستگاه با تحویل 11 هزار دستگاه در سال 2023 به کشور ونزوئلا نیز منعقد شد.
اولین محموله هزار دستگاهی به ونزوئلا حمل شده و محموله دوم 2 هزار دستگاهی آماده ارسال به این کشور است و از لحاظ کیفیت به سطحی رسیده که این خودروها بدون مشکل کیفی به مشتریان تحویل شود و این وضعیت ارزآوری بیش از یک میلیارد دلاری خواهد داشت.

تیموری با بیان اینکه در واردات خودرو شرایط مناسبی برای سایپا ایجاد خواهد شد، عنوان کرد: با توجه به شرایطی که وزارت صنعت برای واردات خودرو ایجاد کرده، شرایط مناسبی در حوزه واردات ایجاد و همکاری با خودروسازان برتر چین آغاز شد. در این راستا سایپا سیتروئن در قراردادی با شرکت دانگ فنگ چین، خودرو جدید C3XR با ساخت داخل 45 درصد را وارد و عرضه خواهد کرد. با توجه به وضعیت داخلی در کاهش هزینه ها از ابتدای سال برنامه ریزی شد تا خریدهای خارجی کاهش نرخ داشته باشد. خریدهای خارجی هم بیش از 2 هزار میلیارد تومان کاهش هزینه داشت.

به گفته وی از بهمن سال جاری تا بهمن سال آینده، هشت محصول جدید به بازار عرضه خواهد شد. شرکت زامیاد دو وانت تک کابین و دو کابین (نیسان لانگ) در ماه های اخیر به بازار عرضه کرد و امروز هم دو محصول جدید افتتاح شد که به زودی وارد بازار خواهد شد. علاوه بر این در سال آینده محصولات جدید و کاملا متفاوتی مانند سهند، اطلس، آریا و ون 14 نفره ها به بهره برداری خواهد رسید و از ماه سوم سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

مدیرعامل سایپا اضافه کرد: بعد از وقفه چندین ساله در سایپا، موتور CNG تولید شده و در همکاری با شرکت های معتبر موتورسازی چین، موتورهای یک تا 2.5 لیتری با جدیدترین فناوری و در سه خانواده CNG، احتراق داخلی و هیبریدی عرضه می شود. در حوزه موتور هیبریدی مصرف سوخت نصف خواهد شد. به نحوی که با انتقال تجهیزات و دانش فنی می توان در سال 1403 کاهش مصرف بنزین را در سطح شهرهای بزرگ ایجاد کرد. این خودروها باید به دلیل وجود ترافیک در ابتدا در شهرهای بزرگ مورد استفاده قرار گیرد و کاهش آلایندگی 50 درصدی خواهند داشت.

تیموری ادامه داد: امید می رود برای خودروهای الکتریکال و هیبرید در شش ماه اول سال آینده با واردات شروع شود و بعد از آن با ورود موتورهای جدید، خودروهای جاری مثل شاهین و آریا را با این موتورهای مدرن مجهز کرد. بیش از 80 درصد تفاوت قیمت خودرو در کارخانه و بازار به نفع دلالان خودرو است. قیمت گذاری دستوری برای شرکت های خودروسازی مشکل آفرین شده و با وجودی که از آذر سال گذشته هیچ گونه افزایش قیمتی بر روی محصولات وجود نداشته با افزایش 45 درصدی سربارها،  57 درصدی دستمزدها و 30 درصدی مواد اولیه ، متاسفانه افزایش قیمتی در محصولات کارخانه نبود. امید است دولت در این زمینه حمایت های لازم برای حذف قیمت گذاری دستوری را بیش از گذشته داشته باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ