کد خبر: ۲۰۳۹۳۷
۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶

عرضه خودرو در بورس کالا برای سال آینده منتفی و حذف شد !
با تصمیم کمیسیون تلفیق لایحه بودجه:

عرضه خودرو در بورس کالا برای سال آینده منتفی و حذف شد !

کمیسیون تلفیق لایحه بودجه، هر دو پیشنهاد عرضه خودرو در بورس کالا را حذف کرد تا این موضوع در سال آینده منتفی شود!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد رضا میرتاج‌الدینی با اشاره به بررسی مواد ارجاعی لایحه بودجه به کمیسیون تلفیق در زمینه عرضه خودرو در بورس کالا به خانه ملت، گفت: کمیسیون تلفیق قبلا" پیشنهادی مبنی بر تخصیص 15 درصد از منابع عرضه خودرو به شرکت ها و بازگشت 85 درصد به دولت را مصوب کرده بود.

وی افزود: اما در صحن مجلس پیشنهاد دیگری مصوب شد که طبق آن عرضه خودرو در بورس کالا باید براساس شرایطی بوده و نباید بیش از ۱.۲ دهم باشد ولی این مسئله به دلیل وجود ابهام به کمیسیون ارجاع شد. بنابراین طبق تصمیم کمیسیون تلفیق ، هر دو پیشنهاد از لایحه بودجه سال آینده حذف شد تا در زمینه عرضه خودرو رانت شکل نگیرد. بنابراین موضوع عرضه خودرو در بورس کالا از لایحه بودجه حذف شد.

براساس این گزارش، تصمیم کمیسیون تلفیق در حالی موجب شکل گیری موج تازه ایی از رانت و گرانی و حاشیه های صنعت خودرو خواهد شد که تا پیش از این اکثر نمایندگان از عرضه خودرو در بورس کالا حمایت می کردند و وزیر اقتصاد ، رئیس سازمان بورس و مدیران شرکت های خودرویی و کارشناسان ، خواهان تداوم عرضه خودرو در بورس کالا بودند تا منافع سهامداران ، خریداران و شرکت ها حفظ شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ