کد خبر: ۲۰۵۰۴۳
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰

تحلیلی از اثر توافق ایران و عربستان بر دلار، بورس و شرکت های صادرات محور
کارشناس بازار سرمایه بررسی کرد:

تحلیلی از اثر توافق ایران و عربستان بر دلار، بورس و شرکت های صادرات محور

کارشناس بازار سرمایه تحلیلی از اثر توافق ایران و عربستان بر نرخ ارز و شرکت های صادرات محور ارائه کرد و گفت: هر گشایش در بلندمدت به نفع بورس خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احسان عسگری درباره اثر توافق ایران و عربستان برای ازسرگیری روابط دوجانبه بر نرخ ارز و بورس به ایرنا گفت: زمانی که ریسک سیاسی کاهش یابد با ۲ اثر مهم این اتفاق در کاهش تحریم‌ها و افت نرخ دلار مواجه خواهیم شد. پیش‌بینی‌ها نشان از آن دارد نرخ دلار تحت تاثیر چنین اتفاقی و نیز کاهش ریسک سیاسی تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: به نظر می‌رسد هر گشایش که رخ دهد در بلندمدت به نفع بازار سهام خواهد بود اما کاهش قیمت دلار به صورت مقطعی و با شدت زیاد ممکن است برای مدتی شرکت‌های صادرات محور را تحت تاثیر قرار دهد. البته نرخ ارز بازار غیر رسمی در صورت‌های مالی برخی شرکت‌های بورسی اثری ندارد که با ریزش، سود آوری شرکت‌ها با کاهش مواجه شود. نرخ بازار نیما و یا مرکز مبادله ارز در صورت‌های مالی شرکت‌ها اثرگذار است.

عسگری ادامه داد: با فرض عدم تغییر نرخ تولید و فروش، درآمد ارزی شرکت‌ها به دلیل کاهش قیمت دلار کاهش پیدا می‌کند اما گشایش سیاسی می‌تواند طرح توسعه شرکت‌ها را افزایش دهد و دسترسی به منابع سرمایه‌گذاران خارجی را بیشتر کند. بطور حتم همه این مسایل کنار یکدیگر برای بازار سرمایه بسیار مثبت خواهد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ