کد خبر: ۲۰۵۱۵۶
۰:۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳

"شملی" معرفی شد / مزایای رقابتی و برنامه افزایش سرمایه ۶۲ درصدی

مدیرعامل شرکت ملی شیمی کشاورز ضمن اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی از مزایای رقابتی، اخذ مجوز تولید محصول دانش‌بنیان و برنامه افزایش سرمایه ۶۲ درصدی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، معرفی شرکت ملی شیمی کشاورز برای اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی دوشنبه با حضور محسن عسکری مدیرعامل برگزار شد تا این شرکت 130 میلیارد تومانی آماده عرضه اولیه سهام در بازار دوم فرابورس شود.

بر اساس این گزارش، محسن عسکری مدیرعامل شرکت ملی شیمی کشاورز با اشاره به تاریخچه تأسیس و فعالیت این شرکت گفت: این مجموعه سال 1365 تأسیس‌ و سال 72 شروع به فعالیت کرد. سال 97 هلدینگ از مجموعه بانک ملی خریداری و شرکت در روند رشد و توسعه قرار گرفت و فضای تولیدی در زمینی به مساحت 13 هکتار ایجاد شد.

وی افزود: فعالیت‌های عمده شامل تولید مواد دفع آفات نباتی و گیاهی است. سرمایه شرکت طی آخرین مرحله به 130 میلیارد تومان رسید. 80 میلیارد تومان هم افزایش سرمایه در پیش است که برای حفظ منافع سهامداران خرد بعد از عرضه اولیه انجام می شود. دو سهامدار اصلی گروه سپهر آرمان و یک فرد حقیقی است.

این مقام مسئول ادامه داد: از مزیت‌های رقابتی این مجموعه سابقه بسیار شرکت در حوزه تولید دفع آفات نباتی است. "شملی" برند بسیار قوی و شناخته شده‌ای در بین صنعت است و از آنجایی که وفادارای به برند ویژگی مهم در حوزه کشاورزی است این موضوع مزیتی برای مجموعه محسوب می‌شود. شرکت سال جاری جزو شرکت‌های برتر ایران از منظر رشد سریع و برگزیده جشنواره مدیریت صنعتی شد.

دریافت مجوز تولید محصول دانش‌بنیان

عسکری درخصوص تأمین مواد اولیه توضیح داد: بسیاری از مواد اولیه در صنعت وابسته به واردات بوده و ملی شیمی کشاورز تنها شرکتی است که امکان تأمین بخشی از این مواد اولیه را در داخل دارد. روند تولید مواد اولیه در این مجموعه باعث شد تا وزارت جهاد کشاورزی مجوز عدم واردات این ماده اولیه را صادر کند و این مجموعه نیز متعهد به تأمین نیاز بازار داخل شد و مجوز صادرات را هم برای این ماده اولیه دریافت کرد. "شملی" اولین شرکتی است که مجوز دانش‌بنیان را روی یکی از مواد اولیه که 100 درصد وارداتی بوده، دریافت کرد.

خط تولید مواد بسته‌بندی

وی درباره تأمین مواد بسته‌بندی گفت: جزو معدود شرکت‌هایی بوده که بطری‌ها و مواد بسته‌بندی خود را تولید کرده و خط تولید بطری دفع آفات در اختیار است. گواهی مدیریت پسماند در حوزه پسماند نیز اخذ شده است. مأموریت شرکت شامل دو بال اصلی است. یک بال مربوط به امنیت غذایی از طریق ایجاد مواد مغذی است. چراکه کشاورزی و تولید مواد کشاورزی بهطور مستقیم با امنیت غذایی ارتباط دارد. بال دوم بحث محیط‌ زیست و توسعه پایدار است که متأسفانه در توسعه‌های صنعتی مغفول می‌ماند اما "شملی" از گذشته متعهد به امحای مواد خطرناک با توجه به امکانات بوده و در این حوزه کمک کرده است.

مدیرعامل ملی شیمی کشاورز ادامه داد: شرکت با مشارکت در فراخوان‌های مختلف در سه استان بوشهر، خوزستان و قزوین امکان ایجاد مجتمع‌های مدیریت پسماند را در اختیار گرفت. این صنعت، کسب‌ و کاری است که منفعت اقتصادی دارد. این حوزه صنعتی پیچیده، تخصصی و بازار بکری است که علاوه بر سود اقتصادی، مأموریت شرکت را در حوزه حفظ محیط‌ زیست اجرایی می‌کند.

عسگری چشم‌انداز شرکت را قرار گرفتن در فهرست 200 شرکت برتر طی 5 سال آینده دانست و گفت: استراتژی اصلی تمرکز و نفوذ در بازار برای بدست آوردن جایگاه راهبردی است. توسعه تدریجی کسب و کارهای هم‌جوار نیز جزو سیاست‌های اصلی است که توسعه زنجیره ارزش را ایجاد می‌کند. مقدار فروش محصولات و مقایسه با سال‌های گذشته نشان می‌دهد هرچند مجموع حجم تولیدی مشابه بوده اما ارزش و رقم فروش رشد قابل‌ توجهی داشت.

به گفته وی، سال مالی شرکت پایان شهریور است و در سال مالی قبل 87 میلیارد تومان سود پس از کسر مالیات محقق شد. البته در پیش فرض‌های صورت مالی، عدد مالیات بر اساس شرایط عادی محاسبه‌ شده اما با توجه به معافیت افزایش سرمایه از سود انباشته، بخش قابل‌توجهی از مالیات تبدیل به اعتبار شده که سال آینده به سود افزوده خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ