کد خبر: ۲۰۸۲۷۸
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷

فقط یک چهارم از ۱۲۰ هزار متقاضی مشمول تخصیص خودرو خارجی شدند!
وزارت صنعت:

فقط یک چهارم از ۱۲۰ هزار متقاضی مشمول تخصیص خودرو خارجی شدند!

مدیر طرح واردات خودروی وزارت صنعت گفت: حدود ۳۴ هزار نفر از ۱۲۰ هزار متقاضی، مشمول تخصیص خودرو خارجی شدند!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی ضیغمی درباره تخصیص خودروهای وارداتی اعلام کرد: با وجود ثبت‌نام بیش از 120 هزار نفر در طرح واردات خودرو به دلیل اشتباهات افراد و اشتباهات بانک‌ها در وکالتی کردن حساب‌ها در مجموع برای حدود 34 هزار نفر اولویت‌ مشخص و اعلام شده است.

حدود 15 درصد متقاضیان در وکالتی کردن شماره حساب‌ها دچار اشتباه شدند و برای معترضین امکان مکاتبه و تحویل به دبیرخانه وزارت صنعت یا تماس با سامانه 124 وجود دارد. فهرست انصرافی ها نیز به بانک‌ها اعلام شد.

1.1 هزار خودرو چانگان (شامل 240 چانگان تیپ دو و 868 تیپ سه) موجود بوده یا به سمت بنادر بارگیری و تلاش می شود از امشب عرضه ها آغاز شود. همچنین 300 النترا  مجوز سازمان ملی استاندارد و گمرک را دریافت کرده‌ اما عرضه این تعداد از پنجمین روز سال جدید انجام خواهد شد.

تا امروز محصولات چانگان، دانگ فنگ، کیا، هیوندایی، سانگ یانگ، نیسان، جتا،فیات، سئات، تویوتا، میتسوبیشی، اپل و داچیا اقدام به ثبت سفارش شده و بخشی از این خودروها موجود است اما انبوه واردات در اردیبهشت و خرداد 1402 رقم خواهد خورد.

هر نفر در آن واحد می‌تواند دو اولویت خودرو انتخاب کند. به طور مثال قیمت علی الحسابی (شامل هزینه های ترخیص، حمل و بیمه) که برای چانگان تیپ 2 و تیپ 3 به ترتیب 850 و 900 میلیون تومان اعلام شده و قیمت قطعی در زمان ارسال دعوتنامه برای افراد مشخص خواهد شد. وزارت صنعت فهرست مربوطه را به شرکت های وارد کننده می فرستد پس از آن افراد باید با آن شرکت ها قرارداد بسته، رنگ خودرو را مشخص کرده و مابه التفاوت قیمت را پرداخت کنند و سپس تحویل خودرو حداکثر سه ماه انجام خواهد شد. نگرانی بابت تحویل خودرو وجود ندارد. زیرا قراردادها منعقد شده است.

وزارت صنعت متعهد بود تا نیمه نخست سال آینده  حدود 100 هزار خودرو وارد کند و پس از انجام تحویل خودروهای وارداتی به متقاضیان، امکان ثبت نام مجدد برای خودروهای جدید وجود خواهد داشت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ