کد خبر: ۲۰۹۹۸۷
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۳/۶

فهرست شادترین و غمگین‌ترین کشورهای جهان با جایگاه نامطلوب ایران !

فهرست شادترین و غمگین‌ترین کشورهای جهان با جایگاه نامطلوب ایران !

فهرست شادترین و غمگین‌ترین کشورهای جهان از میان ۱۵۷ کشور و با معیارهایی چون نرخ تورم، بیکاری و استقراض با جایگاه نامطلوب ایران اعلام شد!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، استیو هانکه اقتصاددان آمریکایی و استاد دانشگاه جانز هاپکینز، وضعیت مردم در کشورهای مختلف جهان و بر روی طیف گسترده‌ای از غمگین‌ترین و شادترین را دسته‌بندی کرد.

بر اساس این گزارش این پروژه به معیارهایی همچون نرخ تورم، بیکاری و استقراض و بدهی‌های بین‌المللی که عمدتا در چهارچوب شاخص‌های فلاکت مطالعه می‌شوند توجه شده و رشد اقتصادی را مهمترین عامل برای حرکت کشورها به سوی خوشبختی تعریف کرده است.

زیمبابوه در میان ۱۵۷ کشور مورد مطالعه، بدترین وضعیت اقتصادی را دارد و بدبخت‌ترین کشور است. عملکرد حزب سیاسی حاکم بر این کشور مهمترین عامل بدبختی مردمان زیمبابوه است. پس از آن نیز نام ۹ کشور ونزوئلا، سوریه، لبنان، سودان، آرژانتین، یمن، اوکراین، کوبا و ترکیه قرار دارد.

ایران و آمریکا

ایران در این فهرست در رتبه ۱۹ قرار گرفت و به طیف غمگین ها نزدیکتر شد اما آمریکا با قرار گرفتن در رتبه ۱۳۴ تنها ۲۴ پله با خوشبخت‌ترین کشور جهان فاصله دارد. دلیل این فاصله هم ناخشنودی مردم آمریکا در نرخ بیکاری است.

وضعیت همسایگان ایران

ترکیه در رتبه ۱۰، پاکستان در رتبه ۳۵، قزاقستان در رتبه ۴۷، عراق در رتبه ۵۰، آذربایجان در رتبه ۶۲، ارمنستان در رتبه ۷۵، روسیه در رتبه ۷۶، عربستان در رتبه ۱۰۰، بحرین در رتبه ۱۰۵، قطر در رتبه ۱۴۰، امارات در رتبه ۱۴۳، عمان در رتبه ۱۴۷ و کویت در رتبه ۱۵۶ جدول و تنها یک پله فاصله با سوئیس به عنوان خوشبخت‌ترین کشور جهان قرار دارند.

شادترین کشورهای جهان

سوئیس در آنسوی فهرست و شادترین کشورهای جهان است و کشورهای کویت، ایرلند، ژاپن، مالزی، تایوان، نیجر، تایلند، توگو و مالت در رده های بعدی قرار دارند.

فنلاند که بطور تاریخی عنوان شادترین کشور جهان را دارد در این فهرست در رتبۀ ۱۰۹ قرار گرفت. این کشور واقع در شمال اروپا پیش از این در گزارش سالانه جهانی شادی برای ششمین سال پیاپی رتبه یک را به دست آورده بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ