کد خبر: ۲۲۰۸۲۳
۰:۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶

وعده رئیس بانک مرکزی به سهامداران : منتظر خبرهای خوش باشید!
ضمن اعلام پیش‌بینی‌پذیر کردن دلار،اصلاح ۸ بانک و ...:

وعده رئیس بانک مرکزی به سهامداران : منتظر خبرهای خوش باشید!

رئیس بانک مرکزی ضمن اعلاک برنامه پیش‌بینی‌پذیر کردن دلار، راه اندازی بازار سلف ارز و اصلاح ۸ بانک، وعده داد برای بازار سرمایه نیز خبرهای خوشی در راه است!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا فرزین در نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری تهران و شورای گفت‌ و گوی دولت و بخش خصوصی، اعلام کرد: یکی از سیاست‌های سال جاری، کاهش رشد نقدینگی و پایه پولی بود که در نتیجه اجرا در ۱۲ ماه منتهی به دی به ۲۵.۲ و ۳۱.۳ رسید‌.

نرخ ارز با کاهش تنش‌های سیاسی کاهش یافته و انتظار می رود این روند ادامه دار باشد و حتما به قیمت سابق برگردد.

۹۰ درصد تامین مالی توسط بانک ها انجام می‌شود و اگر بانک خارج از ظرفیت تامین مالی کند، آثار تورمی خواهد داشت. به همین دلیل اجازه گواهی سپرده خاص داده و ۲۸۰ هزار میلیارد تومان بین بانک های مختلف تقسیم و استقبال مطلوبی هم از آن شد.

برای بازار سرمایه نیز خبرهای خوشی در راه است که در آینده اعلام می‌شود.

بسیاری از بانک ها مشکل کفایت سرمایه دارند که می‌تواند آثار تورمی داشته باشد‌. سیاست اساسی در سال آینده اصلاحات اساسی در بانک ها بوده که ممکن است پر هزینه باشد. تا کنون دو موسسه منحل شده و یک موسسه دیگر بزودی منحل می‌شود. برای سال آینده نیز ۸ بانک در مسیر اصلاح قرار گرفتند‌. در مورد بازار ارز سیاست همچنان پیش‌بینی‌پذیر کردن نرخ ارز از مسیر مرکز مبادله است.

بخش عمده‌ای از ارز پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها در مرکز مبادله عرضه می‌شود. در بازار ارز بزودی بازار سلف راه اندازی می شود تا ارز حداقل برای یک ماه پیش فروش و به تدریج دوره آن را طولانی‌تر شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ