کد خبر: ۲۲۰۸۴۰
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷

اثر عرضه سپرده ۳۰ درصدی بر بانک های بورسی و تبعات رسمیت نرخ جدید!
کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد:

اثر عرضه سپرده ۳۰ درصدی بر بانک های بورسی و تبعات رسمیت نرخ جدید!

کارشناس بازار سرمایه با اعلام هدف عرضه گواهی سپرده با سود ۳۰ درصدی و اثر بر بانک های بورسی، گفت: با این اقدام باید انتظار افزایش نرخ بهره بین بانکی و "اخزا" را داشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هابیل خاوری در خصوص واکنش بازار سرمایه به انتشار گواهی سپرده با نرخ سود 30 درصدی به ایلنا، اعلام کرد:انتشار این اوراق موضوع جدیدی نیست و تنها درصدهای آن طی سال‌ها متفاوت بود. ارتباط معناداری بین نوسانات گروه بانکی حاضر در بورس با انتشار این اوراق و روند معاملات منفی در هفته گذشته وجود ندارد.

عده‌ای معتقدند این اوراق باعث خروج پول از بورس می‌شود که تحلیل اشتباهی است. چرا که این اوراق برای جمع آوری سرمایه‌های سرگردان بود که جذب بازار ارز و طلا نشوند.       

دقیقا سال گذشته در همین بازه زمانی که دولت دچار مشکلات بودجه‌ای بود، اوراق 25 درصدی منتشر شد یا طرح خرید خودروهای وارداتی با آورده اولیه 500 میلیون تومانی را مطرح کرد که در راستای رفع مشکلات منابع بود.   

شاید استقبال مردم از این اوراق به دلیل عدم اطلاعات کافی است. چرا که نرخ شکست آن 12 درصد است. مدت زمان قراردادها یک ساله است و آزاد سازی سپرده با نرخ 12 درصد انجام خواهد شد. بانک مرکزی با این اقدام به نرخ سود 30 درصدی رسمیت می‌دهد. بنابراین باید انتظار داشت نرخ بهره بین بانکی و به دنبال آن نرخ اوراق اسناد خزانه افزایش پیدا کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ