کد خبر: ۲۲۱۶۷۲
۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹

راه حل مشاور وزیر اقتصاد برای گرانی بنزین/ پایین نگه داشتن بی عدالتی است!

راه حل مشاور وزیر اقتصاد برای گرانی بنزین/ پایین نگه داشتن بی عدالتی است!

مشاور وزیر اقتصاد با اعلام دو رویکرد برای حل مسئله قیمت بنزین، گفت: پایین نگه داشتن قیمت بنزین، اسراف، بی عدالتی و حماقت است!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از نود اقتصادی، کمیل قیدرلو با اشاره به بحرانی بودن شرایط تولید و مصرف بنزین، اعلام کرد: باید به در مورد آمار تولید و مصرف بنزین و نفت و آلودگی و خسارت مردم گفته و باید مسائل حل شود. مردم باید مطالبه گر بوده و حمایت کنند. در غیر این صورت دچار سیاست های بخشی خواهند شد.

دو رویکرد برای حل مسئله وجود دارد. با توجه به محدودیت های بنزین یا باید به میزانی نامشخص، گران شود یا اینکه باید از طریق کارشناسان و علما و... وارد گفت و گو با مردم شد و اعلام کرد که این ثروت ملی همگانی بوده و قیمتی دارد. پایین نگه داشتن قیمت بنزین، اسراف، بی عدالتی و حماقت است و با ایجاد منافع مشترک، بنزین را گران کرد.

یک شهروند بلوچ که برای حمل سوخت مورد اصابت گلوله نیروهای امنیتی و مرزی قرار می‌گیرد، یک صدم شخص ساکن تهران دارای دو خودرو و یا استخر است که از مزیت بنزین ارزان بهره مند نمی‌شود. مسئله غیر فرهنگی این است که دولت سال گذشته ترسید تا گاز ساکنین شمال تهران و دارای استخر را قطع کند. اگر با این ادبیات با مردم حرف زده و معنای مشترک خلق شود می توان قیمت ها را تغییر داد.

براساس این  گزارش، کاظم عزیزی معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل‌ و نقل و سوخت هم هفته گذشته از برنامه‌های دولت برای حذف سهمیه بنزین دولتی و افزایش قیمت به ۳ هزار تومان در گام نهایی خبر داده و اعلام کرده بود دولت فقط با افزایش قیمت از۱۵۰۰ به ۱۵ هزار تومان، قادر به کنترل مصرف بنزین خواهد شد!

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» حسین | ساعت ۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
0
0
پاسخ
پایین نگه داشتن حقوق کارگران و کارمندان چی احمقانه نیست؟
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ