کد خبر: ۲۲۲۸۶۴
۰:۰ - ۱۴۰۳/۲/۱۶

چند نقش بازارسرمایه در تحقق تولید با مشارکت مردم، تولید، مهار تورم و...
مدیرعامل بورس اعلام کرد:

چند نقش بازارسرمایه در تحقق تولید با مشارکت مردم، تولید، مهار تورم و...

مدیر عامل بورس چند نقش بازارسرمایه در تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم، اشتغال‌زایی، تولید، مهار تورم و... را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمود گودرزی درباره نقش بازارسرمایه در تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم، اعلام کرد: بورس از طریق جذب منابع مالی و هدایت از بخش غیرمولد به بخش تولید و مولد می‌تواند ایفا کننده نقش مهم و تعیین‌کننده‌ در تحقق اهداف اقتصادی مانند اشتغال‌زایی، تولید، مهار تورم و شکوفایی صنعت و تولید باشد.

تقویت بازار سرمایه این امکان را فراهم می‌کند تا سرمایه‌های خرد مردم به سمت تولید سوق داده شوند. افزایش رشد تولید نیز منجر به رشد اقتصادی، کاهش بیکاری، واردات و تورم و افزایش صادرات می شود. بازار سرمایه همچنین با ارائه ساز و کارهایی مانند تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی، کاهش هزینه تأمین مالی، تقویت بخش خصوصی و کارآفرینی و تسهیل فرآیند خصوصی‌سازی به عنوان عامل محرک در اقتصاد عمل می‌کند. این نقش‌آفرینی زمینه‌ساز رشد و توسعه اقتصادی پایدار، ایجاد فرصت‌های شغلی، تقویت تولید داخلی و در نهایت مهار تورم خواهد بود.

بازار سهام با جذب نقدینگی و فراهم کردن دسترسی به منابع مالی برای شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی و ارائه گزینه‌های تامین مالی این امکان را برای آنها فراهم می‌کند تا ضمن کاهش هزینه‌ها، پروژه‌های توسعه‌ای و تولیدی خود را تأمین مالی کرده و کسب‌وکار خود را گسترش دهند.

همچنین بازار سرمایه با ارائه ابزارهای نوین مالی و فراهم کردن سکویی برای جذب سرمایه می‌تواند در تقویت بخش خصوصی و تشویق کارآفرینی موثر باشد. این بازار می‌تواند نقش مهمی در فرآیند خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی داشته باشد که این امر به مراتب سبب افزایش کارایی و رقابت‌پذیری در بخش‌های مختلف اقتصادی می‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ