کد خبر: ۲۲۲۹۴۹
۰:۰ - ۱۴۰۳/۲/۱۹

اخبار خوش مدیرعامل پترول و پیش بینی بهبود وضعیت پتروشیمی ها به چند دلیل
در جریان نشست تخصصی اعلام شد:

اخبار خوش مدیرعامل پترول و پیش بینی بهبود وضعیت پتروشیمی ها به چند دلیل

مدیرعامل پترول با اعلام چند خبر خوش مانند بهره برداری از 6 طرح توسعه، عرضه اولیه پتروشیمی ایلام، تسویه بدهی، تقسیم سود حداکثری و... آینده صنعت پتروشیمی را به چند دلیل مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رشید قانعی در جریان نشست تخصصی بررسی ظرفیت های پترول که با حضور مدیران شرکت های سبد گردان، صندوق های سرمایه گذاری، کارگزاری ها و ... که با محوریت و برنامه ریزی بورس 24 در هتل اسپیناس پلاس برگزار شد، اخبار خوشی از حال و آینده این شرکت اعلام کرد.

براساس این گزارش، وی در پاسخ به این سئوال بورس پرس که چرا سهام پترول با وجود ظرفیت های پیدا و پنهان و سابقه حضور 13 ساله در بازار سهام، فاصله زیادی از ارزش واقعی و NAV دارد، توضیح داد: این رویکرد در گذشته ناشی از دارایی های غیربورسی پترول و بدون معرفی مطلوب طرح های توسعه، مشکلات تولید و ناشی از خوراک شرکت ها و بدهی سنگین، سیاست تقسیم سود حداقلی و... بود اما با چند تغییر و اصلاح از جمله فروش 30 درصد  پتروشیمی صدف خلیج فارس در اسفند سال قبل (به ارزش 3.9 هزار میلیارد تومان به پتروشیمی تندگویان) نگاه های منفی حذف شده است.

قانعی افزود: در این میان برنامه های متعددی هم در سال جاری با هدف اصلاحات مدنظر است که مهمترین موارد شامل فروش دارایی ها، بهره برداری از 6 طرح توسعه در تابستان و زمستان سال جاری مانند ارغوان گستر ایلام و صدف خلیج فارس و طرح تولید PAC پتروشیمی ایلام، پذیرش و عرضه اولیه سهام پتروشیمی ایلام در بورس، استفاده از روش پروژه سهامی عام برای صنایع شیمیایی نگین سنقر و یک شرکت دیگر، تقسیم سود حداکثری و تقریبا کامل در مجمع شرکت های تابعه و اصلی، بازگشت به مدار تولید پتروشیمی گچساران با توجه به رای مثبت دادگاه و امیدوار به تکرار رای در دادگاه تجدیدنظر، مذاکرات مثبت با هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس برای تسویه بدهی سنگین، خروج از شرکت های وابسته به خوراک گاز مانند شیراز و توجه به شرکت های دارای خوراک مایع و عدم ورود به طرح توسعه دو پتروشیمی ممسنی و کازرون هستند.  

این مقام مسئول گفت: در این میان دولت و سازمان بورس هم با هدف تحقق شعار سال و مشارکت مردم، مذاکراتی با پترول انجام داده و خواهان استفاده از ظرفیت های شرکت برای جلب سرمایه ها و مشارکت عموم شده اند.   

پیش بینی بهبود وضعیت صنعت پتروشیمی به چند دلیل

قانعی در تحلیل وضعیت صنعت پتروشیمی در سال جاری هم اعلام کرد: شرکت های پتروشیمی پایه گاز برای تامین خوراک، دارای چالش خواهند بود و اقبال به شرکت های پایین دست بیشتر می شود. علاوه بر این نرخ خوراک در سال جاری و آینده، بدون افزایش خواهد بود. همچنین انتظار می رود فاصله زیاد و 60 درصدی ارز نیمایی با ارز بازار آزاد به مرور کاهش یابد.

به گفته وی با این رویدادها و کاهش ریسک های سیاسی، انتظار می رود وضعیت صنعت پتروشیمی در آینده بهتر شود.

انتهای پیام 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ