کد خبر: ۲۲۲۹۵۷
۰:۰ - ۱۴۰۳/۲/۱۹

اقدامات دولت در مهار رشد نقدینگی و کنترل تورم، ساخت مسکن و ...
رئیسی در دهمین گفت و گوی زنده تلویزیونی اعلام کرد:

اقدامات دولت در مهار رشد نقدینگی و کنترل تورم، ساخت مسکن و ...

رئیس‌جمهور با اعلام اقدامات دولت در مهار رشد نقدینگی و کنترل تورم از اصلاح ساختارهای فساد زا، ساخت ۲.۴ میلیون مسکن و عدم ترک میز مذاکره از سوی ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ابراهیم رئیسی در دهمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم با بیان اینکه یکی از جلوه‌های عقلانیت انقلابی رونق اقتصادی خواهد بود، اعلام کرد: با جلوه‌ای که ایران با وعده صادق و این عملیات بزرگ انجام داد، سایه جنگ برداشته شد.

سر ریز و جلوه‌های همین مسئله در مسائل اقتصادی و کارهای دیگر مشاهده می شود. ایران آمادگی دارد دست کشورهایی که خواستار روابط مطلوب هستند به گرمی بفشارد. میز مذاکره هیچ گاه از سوی ایران ترک نشد و آمریکا عهدشکنی کرد.

ساخت ۲.۴ میلیون مسکن

۴ میلیون مسکن نیاز و تاکید قانون است. امروز ۲.۴ میلیون مسکن شاخته شده و مسکن روستایی هم فعال است. ۱۰۰ هزار مسکن هم به مددجویان تحویل شده است.

سه عامل اثرگذار بر ایجاد تورم

باید علل ایجاد تورم را از بین برد. دولت از ابتدای فعالیت با تورم ۶۰ درصد وارد کار شد. تورم به کسری بودجه می انجامد. دولت شش ماه اول سال ۱۴۰۰ تلاش کرد ۴۸۰ هزار میلیارد را نه با استقراض و چاپ پول بلکه با ایجاد درآمد جبران کند. سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نیز منابع و مصارف بودجه همخوانی داشت.

دوم مسئله مهمی که بر تورم اثر دارد رشد نقدینگی است. با تحویل دولت کنترل و مهار رشد نقدینگی هدف‌گذاری شد. طبق آخرین گزارش بانک مرکزی رشد نقدینگی ۲۲ درصد است.

علت سوم نیز مسئله ناترازی بانک‌ها یا اضافه برداشت‌ها از بانک مرکزی است. در این راستا موسساتی که انضباط مالی نداشتند منحل شدند. دولت سعی کرده مسائلی که منجر به تورم می‌شود را مهار کند اما زمان‌بر است.

اصلاح ساختارهای فساد زا

باید امکانات برای بخشی فراهم شود که تا کنون کمتر برخوردار بودند. از همان اول اعلام شد ساختارهای فسادزا اصلاح می‌شوند. همه باید اسامی ابر بدهکاران بانکی را بدانند.  اولین بار بعد از ۴۵ سال به بازرسی ریاست جمهوری ماموریت داده شد در راستای مبارزه با فساد اصل ۱۲۷ قانون اساسی را کاملاً اجرا کند.

۱۰ مدیر برکنار شدند

در بعضی استان‌ها ۲۰ مدیر تشویق و ۱۰ مدیر نیز برکنار شدند. گشت ارشاد مدیران عملیاتی شد. به گونه‌ای که در تهران، وزارتخانه‌ها و در سراسر کشور پیگیری می‌شود. بازرسان در دستگاه‌ها حضور می‌یابند و تذکرات لازم را می‌دهند و در صورت لزوم افراد را تغییر داده و جابجا می‌کنند. اگر کسی برکنار شده به منزله فساد نیست بلکه احساس شده آن فرد در جای دیگر بهتر می‌تواند نقش ایفا کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ