کد خبر: ۲۲۳۸۳۲
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۳/۲۶

گرداب رکود ناامید کننده‌ بورس و تمایل به فروش سهام و خروج از سهامداری!
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

گرداب رکود ناامید کننده‌ بورس و تمایل به فروش سهام و خروج از سهامداری!

کارشناس بازار سرمایه ، وضعیت فعلی بورس را به گرداب رکود ناامید کننده‌ تشبیه و اعلام کرد: فعالان بازار با وجود ارزندگی شرکت ها، خواهان فروش سهام و خروج از سهامداری هستند!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، الهه نعمتی با بیان اینکه هفته گذشته شاخص‌ بورس نوسان چندانی نداشت به دنیای اقتصاد، اعلام کرد: بازار روزهای کم‌ توانی را به ثبت می‌رساند و بطور کلی در گرداب رکود ناامید کننده‌ای قرار دارد.

از منظر تحلیل تکنیکال، شاخص کل و هم وزن در نزدیکی مقاومت کوتاه‌ مدت قرار گرفتند و انتظار می‌رود روند کوتاه‌مدت بورس در کنار متغیرهای دیگر همچنان نزولی ادامه پیدا کند. ارزش معاملات نیز با بررسی تحرکات ۵ و ۲۲ روزه نشانه‌هایی از برگشت ندارد. بازار در مقطع کنونی تحت تاثیر انتخابات ریاست‌ جمهوری قرار دارد.

نامزدها با اعلام تایید صلاحیت توسط شورای نگهبان در چند روز گذشته به اعلام برنامه‌ها پرداختند اما رویکرد جدی برای حل مشکلات بورس اعلام نکردند. باید منتظر ماند و دید در مناظرات چه تدابیری برای بهبود وضعیت بازار سرمایه در نظر دارند.

مشکلات فعلی را می‌توان در سیاست گذاری‌های نادرست و قیمت‌گذاری‌های دستوری جست‌ و جو کرد. تداوم دامنه نوسان و تشکیل صفوف فروش در نمادهای کوچک قدرت نقدشوندگی را تضعیف کرده است. به نظر می‌رسد بازگشت دامنه نوسان به حالت قبلی تعادل نسبی در نیروهای عرضه و تقاضا ایجاد کند.

تا انتخابات ریاست‌جمهوری و با تداوم محدودیت دامنه نوسان، اتفاق خاصی نمی‌توان متصور بود. عواملی مانند افزایش پله‌ای ارزش معاملات در کنار رفع محدودیت دامنه نوسان و قوت گرفتن تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها تا حدودی به جان گرفتن دوباره بازار سهام کمک می کند.

ورطه رکود به اندازه‌ای است که سهامداران حاضرند باتوجه به ارزندگی سهام و بنیاد مناسب آن در سمت فروش قرار بگیرند و تصمیمی برای سهامداری نداشته باشند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ