کد خبر: ۲۲۳۸۳۳
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۳/۲۶

بی اعتنایی وزیر نیرو به درخواست رئیس سازمان بورس برای برگزاری جلسه!

بی اعتنایی وزیر نیرو به درخواست رئیس سازمان بورس برای برگزاری جلسه!

وزیر نیرو به درخواست ۲۵ روز قبل رئیس سازمان بورس درباره کاهش ریسک برق صنایع در تابستان و درخواست برگزاری جلسه ، بی اعتنایی کرده و تاکنون جوابی نداده و اقدامی نکرده است!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجید عشقی درحالی 25 روز پیش نامه ایی به وزیر نیرو درباره کاهش ریسک قطعی برق صنایع در تابستان و درخواست برگزاری جلسه داد که تا به امروز پاسخی از این نامه و درخواست نگرفته است!

وی در نامه اول خرداد با اشاره به مکاتبات سال های قبل مدیران صنایع در مورد اعمال محدودیت تامین برق هنگام افزایش دما به علی اکبر محرابیان، اعلام کرد: ایجاد محدودیت برق برق به صنایع تولید، موجب کاهش تولید صنایع و برهم خوردن نظام عرضه و تقاضا می شود. همچنین با توجه به سهامداران شرکت ها از جمله دولت، صندوق های بازنشستگی و سهامداران عدالت، محدودیت در تامین انرژی و در نتیجه کاهش تولید و سودآوری شرکت ها، تبعات منفی گسترده ایی به همراه دارد.

عشقی در این نامه با اشاره به شروع فصل گرم در روزهای آتی، درخواست برگزاری جلسه با وزیر نیرو و برخی مدیران صنایع برای بررسی موضوع و یافتن راهکار مناسب شده بود اما از قرار معلوم محرابیان تاکنون اعتنایی به این درخواست نکرده است!

ادامه پیگیری ها از وزارت نیرو برای کاهش محدودیت ها

براساس این گزارش، وی همچنین با اشاره به لزوم اتخاذ تدابیر لازم از سوی وزارت نیرو برای کاهش ریسک احتمالی قطعی برق وشرکت ها و آثار آن بر بازار سرمایه به سنا، اعلام کرد: قطع برق صنایع در تابستان از جمله معضلاتی است که هر ساله بر فعالیت صنایع و روند معاملات بازار تاثیر می گذارد.

از چند وقت گذشته جلساتی به منظور کاهش نوسانات بازار برگزار و قبل از ایجاد هرگونه مشکلی در بازار برای حل این مشکل تلاش شد. در ادامه جلسات و مذاکرات با وزارتخانه‌های نیرو و صنعت قرار شد قطعی یا محدودیت مصرف برق صنایع به صورت کاملا برنامه‌ریزی شده و با اطلاع شرکت های انجام شود.

صنایع باید بتوانند به منظور کاهش ضرر و زیان احتمالی از محدودیت ایجاد شده در مصرف برق،تعمیرات اساسی را به زمان قطعی برق موکول کنند تا از این طریق اثرپذیری شرکت ها و سهام از محدودیت استفاده برق در تابستان کاهش یابد.

نمی‌توان منکر تاثیر قطعی برق و گاز بر صنایع و سهام شرکت‌ها در بورس شد و با توجه به چنین مسئله‌ای هر سال تلاش شد تا از طریق مذاکرات با نهادهای مربوطه اثر قطعی برق و گاز در تابستان و زمستان به حداقل برسد.

پیگیری ها از وزارت نیرو همچنان برای کاهش محدودیت ها ادامه دارد و شفاف‌سازی و توضیح دقیق نحوه مدیریت مصرف برق از جمله موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. در این زمینه مکاتباتی با وزیر نیرو انجام و درخواست شد تا از طریق اطلاعیه رسمی درخصوص دغدغه‌های موجود به فعالان بازار و فعالان اقتصادی اطلاع‌رسانی شود.

انجام چنین اقدامی زمینه‌ساز کاهش اثر محدودیت در مصرف برق خواهد بود. ایجاد ضرر و زیان سنگین شرکت های تولیدی تحت تاثیر قطعی برق باعث حرکت شرکت‌های بزرگ به سمت احداث نیروگاه‌ها و مدیریت مصرف برق شده که تاکنون در این زمینه بسیاری از این واحدها موفق عمل کردند و قادر به احداث نیروگاه‌ شدند.

همچنین در این مدت اقداماتی برای کنترل مصرف برق شرکت های تولیدی در دستور کار قرار گرفته و از طریق راه‌اندازی ابزارهای جدید در بازار سرمایه و بورس انرژی به سمت کنترل مصرف برق و کاهش زمان قطعی برق واحدها پیش رفته است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ