کد خبر: ۲۲۳۸۳۸
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۳/۲۶

منتظر گرانی محصولات فولادی و سیمانی به دلیل تشدید محدودیت برق باشید!
طبق اعلام وزات صنعت به وزیر نیرو:

منتظر گرانی محصولات فولادی و سیمانی به دلیل تشدید محدودیت برق باشید!

طبق اعلام وزات صنعت به وزیر نیرو، محدودیت برق شرکت های فولادی و سیمانی، تشدید و منجر به کاهش تولید و گرانی قیمت‌ها خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا محتشمی‌پور معاون معدنی وزیر صنعت در نامه‌ای به علی اکبر محرابیان وزیر، اعلام کرد: توان اسمی برق ایران به ۹۰هزار مگاوات ساعت رسیده و در حالی هنوز ماه‌های گرم سال نزدیک نشده‌ که پیک مصرف برق به ۷۰ هزار مگاوات رسیده است.

این معاونت طبق سال‌های گذشته شروع به برنامه‌ریزی و همکاری با وزارت نیرو برای اعمال محدودیت برق صنایع کرده و مقرر شد برق موردنیاز صنایع فولاد از اول خرداد تا ۳۱ شهریور ۲۴۰۰ تا ۳۸۰۰ و برای سیمانی ها ۵۰۰ تا ۶۵۰ مگاوات ساعت باشد اما شرکت های فولادی وسیمانی ماهانه به ۵۵۰۰ و ۱۰۰۰ مگاوات ساعت برق در هر ماه نیاز دارند.

اعمال محدودیت برق صنایع در سال ۱۴۰۳ بسیار تشدید خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های تیر و مرداد فعالیت صنایع زنجیره فولاد و سیمان با اختلال بسیار زیادی همراه شود و عملا منجر به کاهش تولید و افزایش قیمت‌ها در بازار شود.

علاوه بر این با وجود ناترازی‌های فعلی به نظر می‌رسد شرکت مدیریت برق منطقه‌ای امکان تامین برق برای نوبت شب را نیز به طور کامل در ماه‌های تیر و مرداد نداشته و محدودیت‌های بسیار بیشتری بر صنایع اعمال شود.

متن کامل نامه

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ