کد خبر: ۲۲۳۸۳۹
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۳/۲۶

ادعاهای جدید نامزدی که وعده حل ۳ روزه مشکل بورس داده بود+ نقش حقوقی ها!

ادعاهای جدید نامزدی که وعده حل ۳ روزه مشکل بورس داده بود+ نقش حقوقی ها!

نامزد ریاست جمهوری که دوره قبل وعده حل ۳ روزه مشکل بورس داده بود، مواضع جدیدی مطرح کرد و مدعی شد اکثر حقوقی ها با یکی دو واسطه به رئیس جمهور وصل می شوند!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیرحسین قاضی زاده هاشمی در واکنش به وعده سه سال پیش حل سه روزه مشکل بورس، اعلام کرد: افرادی که این وعده را دست گرفتند، قصد تخریب داشتند و به مبنای این جمله دقت نکردند.

افت و خیز شاخص ناشی از انتظارات و بورس، بازار اعتماد است. وقتی فعالان به آینده یک صنعت امیدوار شوند اقدام به سرمایه گذاری می کنند و آن صنعت رشد پیدا می کند.

وقتی سیاست غلط توسط دولت یک شبه بورس را قرمز پوش و نابود می کند همان دولت با اصلاح سیاست می تواند سه روزه وضعیت را اصلاح کند. چرا که امید به بورس باز می گردد. البته دوره قبل کار نسبت به اکنون ساده تر و برگرداندن اعتماد راحت تر بود.

با اعلام نحوه اصلاح تصمیمات شورای عالی بورس و بخشنامه های مداوم در اصلاح نرخ خوراک در صنایع بالادستی، بورس پیش بینی پذیر شده و اعتماد باز می گشت.

کسی که با مفهوم انتظارات در بورس آشنایی داشته باشد متوجه می شود این بازار بر اساس اعتماد یا عدم آن با فراز و فرود همراه می شود. سهامداران حقوقی قبل از ریزش تاریخی بورس حجم بسیاری از سهام را زمان اوج شاخص فروختند و منابع در حساب های آنها موجود بود.

اکثر حقوقی ها با یک یا دو واسطه به رئیس جمهور وصل می شوند و وی می تواند حقوقی ها را مکلف کند منابع را از بورس خارج نکنند و در صندوق تثبیت بازار اقدام به خرید و فروش کنند. سپس در بازه 6 ماهه تا یک ساله و به تدریج منابع را خارج کنند. حتی راهکار اجرایی کوتاه مدت در زمان ریزش تاریخی بورس پیش بینی شده بود.

شاید اکنون جلب اعتماد سخت تر شده و زمان بیشتری نیاز دارد. از فعالان اقتصادی و سیاسی درخواست می شود با مسائل بصورت کارشناسی و نه پوپولیستی برخورد کنند. نباید حرف درست یک نامزد انتخاباتی را جلوی مردم ، وعده نادرست جلوه داد. از سال 84 تا کنون در تدوین برنامه های کلان دولت ها نقش داشته و اظهارات اعلامی پیوست کارشناسی بین نسلی در دولت های مختلف دارد.

بسته درباره بورس شامل دو بخش است. اول پیش‌بینی پذیری اقتصاد است و باید نرخ بهره، انرژی، غذا و ... طی بازه زمانی مشخص کاملا قابل پیش‌بینی باشد.

راهکار دوم تقویت بورس از طریق ورود شرکت‌های دولتی است. شرکت‌های فعلی خصولتی هستند اما با عمومی کردن اقتصاد باید شرکت های دولتی را وارد بورس کرد تا هم شفافیت شرکت‌های دولتی و هم بورس تقویت شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ