کد خبر: ۳۸۹۵۳
۱۳:۵ - ۱۳۹۵/۸/۱۵

اثر پروژه جدید فولادمبارکه و آخرین آمار از تولید و صادرات
مدیرعامل شرکت خبر داد:

اثر پروژه جدید فولادمبارکه و آخرین آمار از تولید و صادرات

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اثر افتتاح پروژه ماشین ریخته ‌گری شماره پنج ، آخرین آمار از تولید و صادرات این شرکت بورسی را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، بهرام سبحانی در مراسم بهره‌ برداری از ماشین ریخته‌گری شماره پنج شرکت فولادمبارکه که طی 28 ماه و با سرمایه گذاری 502 میلیارد تومان انجام شده گفت: با بهره برداری از این ماشین ریخته گری، ظرفیت تولید فولاد کشور بیش از 8 درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه تولید فولاد خام در این مجتمع 5.4 میلیون تن در سال است  افزود: هدف این شرکت دست یابی به تولید فولاد خام تا سقف 7.2 میلیون تن در سال است.

این مقام مسئول با اشاره به سهم 22 درصدی فولاد مبارکه در تولید ورق های فولادی در خاورمیانه و آفریقا، گفت: فولاد مبارکه بزرگترین تولید کننده ورق های فولادی در خاورمیانه و شمال آفریقا بوده و مجموعه فولاد مبارکه و واحدهای تابعه آن به عنوان بزرگترین شرکت تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان محسوب می شود.

سبحانی افزود: این شرکت سالانه 12 میلیون تن آهن اسفنجی تولید می‌کند و در تولید ناخالص داخلی نیز سهم یک درصدی و در بخش صنعت سهم 5درصدی دارد. همچنین فرآیند سنگ تا رنگ (مرحله سنگ آهن تا تولید ورق رنگی) در شرکت فولاد مبارکه انجام می شود و حدود 2 هزار و 800 شرکت بالادستی با مجتمع فولاد مبارکه همکاری دارند. 

وی با بیان اینکه بیش از 84 درصد نیاز این شرکت از داخل تهیه می‌ شود افزود: حدود هزار کارخانه بصورت مستقیم و حدود سه هزار شرکت بصورت غیر مستقیم از محصولات فولاد مبارکه استفاده می‌ کنند.سه مجموعه بزرگ فولادسازی کشور به نام های مجتمع فولاد مبارکه، فولاد سبا و فولاد هرمزگان، زیرمجموعه شرکت فولاد مبارکه محسوب می شوند.

سبحانی با اشاره به اینکه در سال گذشته به رغم وجود رکود اقتصادی، یک‌ میلیون 800 هزار تن ‌محصولات فولاد مبارکه به فروش رفته افزود: 54 درصد صادرات محصولات فولاد مبارکه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا انجام شده که نشاندهنده بالا بودن کیفیت تولیدات این شرکت است. طرح های ایستگاه گاززدایی، ایستگاه سولفورزدایی، بریکت سازی شهید خرازی، تولید آب دمین و ماشین ریخته گری شماره پنج برای ارتقای سطح کیفی محصولات فولاد مبارکه اجرا شده است.

این مقام مسئول بااشاره به برنامه های تولید فولاد کشور در افق برنامه های 1404، گفت: فولاد مبارکه تاکنون حدود 50 درصد فولاد مورد نیاز کشور را تولید کرده است. طرح های توسعه ای پیش بینی شده تا سال 97 در برخی از موارد اجرایی شده و یا در فرایند مناقصه قرار دارد. طراحی پروژه های توسعه ای این شرکت تا سال 1404 نیز در حال انجام است.

سبحانی گفت: در مجتمع فولاد مبارکه 13 هزار و 150 نفر اشتغال مستقیم، در فولاد صبا 920 نفر، در هرمزگان هزار و 673 نفر اشتغال مستقیم وجود دارد. مجموع اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در مجموعه های متعلق به فولاد مبارکه حدود 350 هزار نفر است.

سبحانی با اشاره به ارزش تولیدات این شرکت از ابتدای فعالیت تا سال 95 گفت: ارزش تولیدات این شرکت 37 میلیارد دلار که از این میزان 72 میلیون تن به بازارهای داخلی و 17 میلیون تن به بازارهای خارجی عرضه شده است. 38 درصد محصولات فولاد مبارکه در 7 ماهه  امسال به خاورمیانه و 8 درصد نیز به خاور دور صادر شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ