کد خبر: ۴۰۴۳۴
۱۲:۲ - ۱۳۹۵/۹/۳

برآورد یک گارگزار از NAV بزرگترین هلدینگ دارویی که در 3 ماهه به زیان رسیده

برآورد یک گارگزار از NAV بزرگترین هلدینگ دارویی که در 3 ماهه به زیان رسیده

یک شرکت کارگزاری با بررسی آخرین اطلاعات شرکت سرمايه گذاري دارويي تأمین معروف به "تیپیکو"، ارزش خالص دارایی های این شرکت 290 میلیارد تومانی را برآورد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت 290 میلیارد تومانی سرمايه گذاري دارويي تأمین با نماد "تیپیکو" در تابلوی فرعی بورس حضور دارد.

این شرکت وابسته به سازمان تامین اجتماعی درحالی برای هر سهم سال مالی اردیبهشت سال گذشته ، هزار و 32 ریال محقق کرده که درآمد هر سهم سال مالی 95 را هزار و 94 ریال پیش بینی کرده اما در گزارش 3 ماهه منتهی به 31 مرداد، 4 ریال زیان شناسایی کرد.

در این رابطه کارگزاری بانک توسعه صادرات ، با بررسی آخرین وضعیت این شرکت، برآوردی از  NAV (خالص ارزش دارایی های هر سهم) آن کرده است.

1- کلیاتی در باره شرکت

1-1- تاریخچه شرکت

سرمایه گذاری تأمین دارویی در سال 82 در راستاي مديريت استراتژيك شركت هاي دارويي متعلق به شرکت سرمایه گذاری تأمين اجتماعی (شستا) تأسيس شد.

این شرکت با توليد بيش از 70% مواد اوليه دارويي، 30% محصولات نهايي و فرآورده هاي دارويي و توزيع بيش از 40% محصولات اين صنعت، بزرگترين هلدينگ دارويي كشور محسوب می شود و به بیش از 50 كشور در پنج قاره جهان صادرات انجام می دهد.

1-2- فعالیت اصلی شرکت

سرمايه گذاري دارويي در 10 حوزه تحقيق و توسعه در فناوري هاي نوين دارويي، تولید مواد اوليه دارويي، تولید مواد شيميايي، تولید داروهاي انساني،  تولید داروهاي دامي، تولید مكمل هاي غذايي، تولید تجهيزات پزشكي، توزيع و مدیریت شبکه های پخش دارو،  بازرگاني داخلي و خارجي دارو، فروش داروخانه اي دارو فعالیت می کند.

2- سرمایه و سهامداران:

سرمایه شرکت در حال حاضر 2.900.000 میلیون ریال است و سهامداران آن به شرح ذیل هستند.

3- صورت وضعیت پرتفوی بورسی:

همانطور که در جدول فوق مشاهده می نمایید، بهای تمام شده پرتفوی بورسی تیپیکو 2.060.862 میلیون ریال است که در حال حاضر ارزش روز پرتفوی شرکت 19.744.208   میلیون ریال است.

شرکت های " هلدینگ داروپخش"، "داروسازی اکسیر"، "تولید مواد اولیه داروپخش" و"پارس دارو" از زیرمجموعه ها و نمادهای موثر "تیپیکو" محسوب می شوند که تغییر در قیمت هر یک از این نمادها تأثیر با اهمیتی بر NAV شرکت دارد.

4- صورت وضعیت پرتفوی غیربورسی:

همانطور که در جدول فوق مشاهده می شود، بهای تمام شده پرتفوی غیربورسی تیپیکو 2.134.193 میلیون ریال است.

لازم به ذکر است برای ارزشگذاری شرکت های غیر بورسی از P/E=5 استفاده شده است.

5- ارزش خالص دارایی های هر سهم (NAV):

همانطور که در جدول بالا ملاحظه می نمایید، ارزش خالص دارایی های هر سهم تیپیکو، 10.084 ریال است. (قیمت سهام جهت محاسبه NAV برابر قیمت پایانی سهم ها در 2 آذر ماه سال جاری بوده است).

در حال حاضر سهم با 61 درصد NAV خود در حال معامله است و ارزش بازار سهم 90 درصد ارزش پرتفوی بورسی شرکت است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ