کد خبر: ۴۳۶۵۲
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶

محاسبه یک کارگزاری از NAV

محاسبه یک کارگزاری از NAV "خگستر" مقبول و دارای صف خرید سنگین

خالص ارزش دارایی های هرسهم گسترش‌ سرمایه‌گذاری‌ ایران‌ خودرو که این روزها به یکی از سهام مقبول تبدیل شده ، توسط کارگزاری بانک توسعه صادرات محاسبه و اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، گسترش‌ سرمایه‌گذاری‌ ایران‌ خودرو بعد از اعلام فروش بلوک 20 درصدی بیمه پارسیان از یک سود و قطعی شدن برنامه ایران خودرو برای فروش بلوک 16.6 ردصدی این زیرمجموعه ، طی روزهای اخیر با اقبال بازار مواجه شده و دیروز و امروز ضمن رشد 10 درصدی قیمت با صف خرید سنگین چند میلیون سهمی روبرو شده است.

براساس این گزارش، "خگستر" 150 میلیارد تومانی درحالی سود هر سهم سال مالی را 192 را پیش بینی کرده که کارگزاری بانک توسعه صادرات با بررسی آخرین اطلاعات ، NAV هر سهم این شرکت را محاسبه کرده است.

کلیات

شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو در سال 1376 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید.موضوع فعالیت شرکت سرمایه گذاری، مشارکت و اداره دراختیار گرفتن تاسیس توسعه وفروش و واگذاری و اجاره کارخانه ها و واحدها و شرکت های فعال در بخش های تولیدی و خدماتی در داخل و خارج ازکشور... است.

 

مقایسه ارزش پرتفوی بورسی و غیر بورسی

 

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می شود 65 درصد از دارایی های شرکت مربوط به پرتفوی بورسی است و مابقی به شرکتهای خارج از بورس اختصاص دارد.

ترکیب پورتفوی بورسی و غیر بورسی خگستر :

از 73 درصد ارزش پورتفوی بورسی 45.8 درصد مربوط به بانک پارسیان، 16.8 درصد مربوط به صنعتی نیرو محرکه و 10 درصد به بیمه پارسیان اختصاص دارد.

 

ترکیب پرتفوی غیر بورسی :

عمده بهای تمام شده مربوط به شرکت سرمایه گذاری سمند است. برای برآورد شرکتهای پرتفوی غیر بورسی از آخرین پرتفوی ارائه شده شرکتهای سرمایه گذاری و برای دیگر شرکتها از برآورد ارزش، با استفاده از p/e صنعت که برابر 5 است استفاده شده است.

ارزش خالص دارایی ها:

با توجه به قیمت های 25 دی ماه، ارزش خالص دارایی های شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو 475 تومان به ازای هر سهم برآورد می شود که با توجه به قیمت 372 تومانی سهم، خگستر با 78.4 درصد  NAV معامله می شود.

در محاسبات از حقوق صاحبان سهام آخرین صورتهای مالی تلفیقی ارائه شده شرکت که منتهی به شهریورماه 95 می باشد استفاده شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ