کد خبر: ۵۸۱۶۰
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۶/۱۴

واکنش رئیس اتاق اصناف به اعترافات مدیرعامل زندانی

واکنش رئیس اتاق اصناف به اعترافات مدیرعامل زندانی"آکنتور"/جلسه مهم هفته آینده

رییس اتاق اصناف با بیهوده دانستن ادعای مدیرعامل زندانی کنتورسازی، از حل مشکلات این شرکت در نشست هفته آینده با وزارت صنعت و سازمان مالیاتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،علی فاضلی به دنبال انتشار سخنان جنجالی علی عاملی مدیر عامل بازداشت شده شرکت کنتور سازی،با برائت از هر گونه مراوده و یا مذاکره بر سر صندوق‌های فروشگاهی در گفت و گویی با فارس از کشیده شدن پای اتاق اصناف به این ماجرا شکایت دارد که که در ذیل به آن پرداخته شده است:

مدیر عامل کنتورسازی از تایید شفاهی جنابعالی در حضور پدر ایشان در انتخاب این شرکت برای تامین صندوق های فروشگاهی و ماموریت شرکت هوشمند سامانه باران در اوایل زمستان سال 94 سخن گفته. ماجرا از چه قرار بوده است؟

فاضلی: اصلا معنای شفاهی چیست؟ اتاق اصناف یک شخصیت حقوقی و تشکل ملی است که حدود 3 میلیون بنگاه اقتصادی را رهبری می‌کند. از عاملی باید پرسید قراردادی که مدعی انعقاد با اتاق اصناف شده کجاست؟ اتاق اصناف اگر مذاکره یا مراوده‌ای با این شرکت داشته مکتوب آن را در اختیار دارد یا نه؟ اتاق اصناف هیچ سندی با کارخانه کنتور سازی تحت عنوان صندوق‌های فروشگاهی ندارد. در عین حال هیچ گفت و شنود و مراوده‌ای هم نداشته و قبل از وقوع جریانات اخیر در بورس اصلاً این شخص و بنگاه وی را نمی‌شناخته است.

عاملی مدعی است که اتاق اصناف به شرکت هوشمند سامانه باران ماموریت نصب صندوق‌های فروشگاهی را داده و بر همین اساس شرکت کنتور سازی به آن اعتماد کرده است.

فاضلی: شرکتی نامه‌ای خطاب به اتاق اصناف می‌نویسد که از محل منابع داخلی می‌تواند مجانی صندوق‌های فروشگاهی را تامین و نصب کند. اتاق اصناف نیز بر مبنای قوانین و مقررات به این شرکت یعنی باران ماموریت انجام این کار را می‌دهد. بعد از گذشت 5 ماه از این ماموریت و عدم ایفای تعهدات، این شرکت را از ماموریت داده شده عزل می‌کند و تمام. این وسط کنتورسازی چه کاره است؟ مگر مراوده‌ای با اتاق اصناف داشته یا دارد؟

اما ایشان به نقل از معاونین شما صحبت هایی عنوان کرده و از قول مساعد شما برای حل و وفصل این مشکلات خبر داده است.

فاضلی: چرا پای اتاق اصناف را وسط می‌کشند؟ یقیناً باید همه اصناف به منظور ردیابی مسیر قاچاق و نیز فرآیند شفاف مالیات ستانی بر اساس اولویت‌ها به صندوق‌های فروشگاهی تجهیز شوند و حتماً از محل تولیدات داخلی این موضوع باید انجام پذیرد زیرا اتاق اصناف با استفاده از صندوق‌های فروشگاهی به صورت ساخت داخلی موافق است.

شرکت کنتور سازی می گوید تولید کننده داخلی هستم بنابراین چه کسی برتر از این واحد تولیدی وجود دارد؟ اما باید ثابت کند که تولید کننده داخلی است نه وارد کننده.اگر در قالب مجوزی که از وزارت صنعت برای تولید صندوق‌های فروشگاهی گرفته اما در مقابل واردات صرف را انجام دهد و هیچ کاری روی آن انجام ندهد بطور یقین اتاق اصناف نمی‌پذیرد.

ولی با این حال برای جلوگیری از آسیب عموم سهامداران این شرکت که با ترفندهای رخ داده سهام این شرکت را در بورس خریده و زیان دید‌ه اند ، تاکید شده اگر تولید چنین کالاهایی وجود دارد شرکت کنتور سازی در اولویت طرح نصب صندوق‌های فروشگاهی برای اصناف قرار گیرد.

این یعنی قرارداد صندوق‌های فروشگاهی در نهایت برای کنتورسازی است؟

فاضلی: در اولویت نخست شرکت کنتور سازی و در اولویت دوم دو کارخانه دیگر داخلی هستند. حالا هر واحدی که می خواهد باشد که از تولید داخلی برخوردار باشند و ثابت شود که تولیدی هستند برای اجرای نصب صندوق ها بکار گرفته خواهند شد.به عبارتی باید 80 درصد تولید به صورت خط مونتاژ(CKD)  قطعات منفصله و 20 درصد مابقی بر اساس تولید داخلی باشد تا عملیات نصب صندوق‌ها را بتواند انجام دهد.

پس چرا با وجود ابلاغ آیین‌نامه تجهیز اصناف به صندوق‌های فروشگاهی همچنان برای اجرا تعلل می‌کنید؟

فاضلی: آیین نامه ابلاغ شده اما تا زمانی که تعاریف سخت افزاری و نرم افزاری فرآیند آن و همچنین متولی اجرا مشخص نشود کاری نمی توان انجام داد. از این رو باید سازمان مالیاتی و وزارت صنعت به همراه اتاق اصناف تشکیل جلسه بدهند و بر اساس بند 3 ماده 16 آیین نامه نصب صندوق ها مسئولیت اجرای این قانون را مشخص کنند.

در مورد افشاگری مدیر عامل بازداشت شده شرکت کنتور سازی چه نظری دارید؟

فاضلی: در مورد صحبت های وی هیچ صحبتی نخواهم کرد. این شخص در مورد اتاق اصناف نمی تواند صحبت کند. درباره حرفی که می زند باید دید آیا اساساً قراردادی با اتاق اصناف داشته یا فقط اتهام و ادعا مطرح کرده است.

اما عاملی مدعی عقد قرارداد با شرکت باران با تایید شما است.

فاضلی: اتاق اصناف به لحاظ جایگاه و ماهیت اصلاً نمی تواند وارد داد و ستد شود.اینکه شخصی با ردیف کردن کلمات بیهوده هر حرفی را بگوید، قابل قبول برای هیچ کس نیست. آنچه که باید برای رفع مشکلات بوجود آمده برای سهامداران و کارخانه کنتور سازی انجام شود از جانب اتاق اصناف انجام خواهیم داد و بطور یقین از محل تولید داخلی طرح نصب صندوق‌های فروشگاهی به شرحی که گفته شد انجام خواهد پذیرفت.

در نشستی که هفته آینده با وزارت صنعت و سازمان مالیاتی خواهم داشت این موضوع را در اولویت دستور کار قرار خواهیم داد.هفته گذشته نیز در دیداری که با مدیر عامل بانک پاسارگاد داشتم تاکید شد اولاً هیچ کارخانه‌ای نباید تعطیل شود و به عنوان یک ایرانی باید از صنعت حمایت کرد و دوم اینکه باید دست آسیب دیده را گرفت .مجموعه حاکمیتی نظام بویژه وزارت صنعت تمام تلاش را خواهد کرد تا تب بالای این موضوع فروکش کند.

گویا بانک‌های پاسارگاد و اقتصاد نوین در تکاپوی تعیین نماینده در هیات مدیره شرکت کنتورسازی هستند. آیا در جریان اعتراض‌های پراکنده منتسب به سهامداران کنتورسازی در مقابل سازمان بورس و شرکت بورس هستید؟

فاضلی: درتایید یا تکذیب مطالب اینکه کسی در بورس خلاف کرده باید گفت این کار خلاف اخلاق بوده و نباید سوء‌استفاده می کرد. از سویی دیگر زیبنده نیست که این موضوع با اعتراض‌های گاه و بیگاه این همه برجسته شود زیرا از این طریق خوراک رسانه‌ای برای خارج نشین‌ها درست می‌شود.

سرمایه‌گذار می‌داند که ممکن است یک روز برنده باشد و روز دیگر متضرر و بازنده. نباید روزی که از سود خبری نیست را به عنوان یک عامل بر علیه حاکمیت سوء استفاده کرد. دستگاه قضایی در حال پیگیری این پرونده است و خواهش من این است که با این اعتراض ها بهانه به دست فرصت طلبان ندهیم.

من به عنوان شهروند شرمنده اشخاصی هستم که به دلیل خریداری این سهام و ضررهای ایجاد شده با آسیب های جسمی و یا التهاب خانواده مواجه شده و احساس گناه می کنم. این اطمینان را می دهم که این اراده در اتاق اصناف وجود دارد و برای حمایت از سهامداران این موضوع را حل و فصل کند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ