کد خبر: ۷۳۵۹۹
۱۰:۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۴

"وبانک" از فروش ۳۰ شرکت خبر داد و بسته شد/ فهرست و درصد واگذاری ها

سرمایه گذاری گروه توسعه ملی از واگذاری ۸ شرکت بورسی و ۲۸ غیربورسی خبر داد و با اعلام این خانه تکانی بزرگ ، شاهد توقف نماد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درجریان معاملات امروز ، نماد سرمایه گذاری گروه توسعه ملی که با معامله بیش از 556 میلیون سهم و رشد اندک قیمت پایانی روبرو شده بود ، به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب متوقف شد.

براساس این گزارش، "وبانک" که با سرمایه 1.6 هزار میلیارد تومانی یکی از بازیگران مهم بازار سهام و وابسته به بانک ملی بشمار می رود ، از واگذاری 30 شرکت بورسی و غیر بورسی خبر داده تا خانه تکانی بزرگی را رقم بزند.

در میان این 30 شرکت 8 شرکت پتروشیمی شازند، توسعه صنایع بهشهر، سیدکو، سرمایه گذاری توسعه ملی ، ایران ترانسفو، لاستیک بارز، دوده صنعتی پارس ، سرمایه گذاری مسکن که "وبانک " مالک به ترتیب 52،43.3، 92، 64، 33.8 ، 33، 15 و 2 درصد است ، از طریق بورس فروش خواهند رفت.

همچنین 22 شرکت دیگر به صورت مزایده عمومی واگذار خواهند شد.

با این اوصاف شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی اعلام کرد که در نظر دارد در راستای اجرای بند 16 و 17 "قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور" و خروج بانکها از بنگاه داری، شرکت های موضوع آگهی های پیوست را از طریق بورس اوراق بهادار تهران و مزایده عمومی واگذار نماید. شایان ذکر است در صورت فروش هر یک از شرکت های مذکور ، مراتب اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ