لوایح FATF رای‌گیری نشده در مجلس به مجمع تشخیص می آید

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، محسن رضایی در مجمع اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در خصوص بررسی FATF گفت: 3 لایحه یا مصوبه مجلس شامل قانون مبارزه با پولشویی،مصوبه مقابله با جرائم سازمان یافته و مصوبه مقابله با تأمین منابع مالی تروریسم به مجمع ارجاع شده است.در قانون پولشویی و پالرمو مغایرت ها مربوط به سیاست‌های کلی است. یک سلسله ایراد دیگر هم شورای نگهبان بنا بر اصول دیگر قانون اساسی داشت که ظاهرا قانع شده است. در موارد مغایرت با سیاست های کلی، شورای نگهبان از مجلس خواسته مصوبات را اصلاح کند و مجلس هم اعلام کرده،اصلاح نمی‌کنیم و آن را به مجمع می‌فرستیم.

وی ادامه داد: یک لایحه دیگر CFT است که به این لایحه هم اشکال داریم، چرا که همه ایرادات شورای نگهبان را مجلس نتوانست اصلاح کند. پس سه لایحه داریم که در هر سه، مغایرت هایی با قانون اساسی یا سیاست‌های کلی وجود دارد.از 24 آذر بحث‌ها را شروع کرده ایم. همین بحث هم که گفته شد، برای ارجاع به مجمع در مجلس رأی گیری نشده، مورد بحث قرار خواهد گرفت و مجمع در این زمینه تصمیم می گیرد.

رضایی با اشاره به نظرات مختلف حقوقدانان در خصوص روند ارسال این لوایح به مجمع گفت: باید ببینیم مصلحت جامعه و نظام چیست. در ارتباط با لایحه مقابله با پولشویی، کار راحت‌تر است چون قانون داخلی است. مرحله دوم پالرمو و بعد CFT خواهد بود که یک مقدار سخت‌تر است.الان پرهیز دارم نظر خود را بدهم، چون ممکن است در بررسی‌ها تأثیر بگذارد. سعی داریم آنچه را منافع نظام و مردم است، در بحث بررسی لوایح دنبال کنیم.

انتهای پیام