مصوبه جدید سازمان بورس برای 176 صندوق سرمایه گذاری

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا معتمد شرایط استفاده از پایگاه اینترنتی یا سایر فناوری های مالی صندوق سرمایه گذاری به منظور اخذ درخواست های صدور و ابطال الکترونیکی واحدهای سرمایه گذاری صندوق ها را بر اساس مصوبه صورتجلسه هیات مدیره این سازمان در ۵ دی ماه اعلام کرد‌.

۱. درخواست های صدور و ابطال الکترونیکی واحدهای سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری باید حتما از طریق پایگاه اینترنتی از طریق فناوری های مالی و متعلق به صندوق سرمایه گذاری و مدیر صندوق اخذ شود.

۲. مدیر صندوق سرمایه‌گذاری مجاز به معرفی و بازاریابی ابزارهای مالی بازار سرمایه متعلق به سایر نهادهای مالی در پایگاه‌های اینترنتی و فناوری‌های مالی متعلق به صندوق سرمایه‌گذاری یا مدیر صندوق نیست.

لذا آن دسته از صندوق های سرمایه گذاری که در حال حاضر جهت اخذ درخواست های صدور و ابطال الکترونیکی واحد ها از پایگاه اینترنتی یا سایر فناوری های مالی سایر صندوق‌ها و مدیران آنها استفاده می کنند ملزم به تطبیق شرایط با الزامات زیر هستند:

۱. اخذ درخواست های صدور واحدهای سرمایه گذاری صندوق از طریق مزبور از تاریخ ۱۷ فروردین سال آینده ممنوع است.

۲. اخذ درخواست‌های ابطال واحدهای سرمایه گذاری از طریق مزبور تا حداکثر شش ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه بلامانع است.

۳. مدیر صندوق سرمایه‌گذاری موظف است اطلاع‌رسانی کافی سرمایه‌گذاران جهت اخذ درخواست‌های صدور ابلاغ الکترونیکی صرفاً از پایگاه اینترنتی و فناوری‌های مالی متعلق به صندوق یا مدیر صندوق سرمایه گذاری از روش های مختلف مورد استفاده در حال حاضر را انجام دهد.

انتهای پیام