پیش بینی آینده بورس و علت تبدیل منابع ریالی به دارایی های سرمایه ای

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حافظ عزیزی تحلیلگر کارگزاری اردیبهشت ایرانیان در خصوص پیش بینی آینده بازار اعلام کرد: به رغم افزایش فشارهای خارجی و آمریکا علیه ایران و مسدود شدن بسیاری از تعاملات مالی و اقتصادی این کشور با جهان غرب، واکنش بازار سرمایه به این موضوعات نه تنها بی تفاوت بوده بلکه شاهد رشد و افزایش روزافزون قیمت ها و شاخص ها در بورس تهران هستیم.  

به این ترتیب، حجم عظیمی از نقدینگی بهمراه طیف جدیدی از تازه واردان و سرمایه گذاران، رو به بازار سهام داغ و پر رونق تهران آورده اند و قیمت ها و شاخص ها با شیب تندی در حال افزایش است. امری که به عبور موفقیت آمیز نماگر بازار از کانال 205 هزار واحدی شده و بر حرارت و گرمای بازار افزوده است.

به نظر می رسد وزنه عوامل و متغیرهای مثبت وارده بر بورس، قدری بیشتر از وزنه عوامل بازدارنده و منفی است .چراکه شاهد برتری نسبی طرف تقاضا نسبت به عرضه ها و رویکرد مثبت فعالان بازار از بورس تهران هستیم.

نیاز به همسان سازی قیمت سهام شرکت ها با واقعیت های اقتصادی جامعه از جمله نرخ واقعی ارز( دلار 14 هزار تومانی)، انگیزه های فراوانی را برای مردم و طیف وسیعی از سرمایه گذاران و سهامداران ایجاد کرده تا منابع و پس اندازهای ریالی را به اشکال مختلف دارایی های سرمایه ای از جمله اوراق سهام شرکت ها تبدیل کنند.

انتهای پیام