آثار مثبت افزایش سقف تسهیلات ساخت و ساز بر بازار مسکن

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هادی بهادری با اشاره به اهمیت توجه و برنامه ریزی برای افزایش تولید مسکن به خانه ملت گفت: کلیدی ترین راه کار بهبود وضعیت مسکن و کاهش قیمت ها، افزایش تولید و ساخت و ساز است اما متأسفانه در شرایط کنونی بسیاری از سازندگان بخش خصوصی انگیزه ای برای فعالیت در این عرصه ندارند.

وی با تاکید بر لزوم هدایت نقدینگی و تسهیلات بانکی به سمت حوزه تولید و ساخت و ساز افزود: افزایش سقف تسهیلات مسکن در حوزه خرید و فروش نتیجه ای جز افزایش قیمت ها و تورم در این حوزه ندارد، بنابراین هر زمان که ما میزان تسهیلات را افزایش داده ایم، قیمت مسکن نیز افزایش یافته است. در مقابل، افزایش سقف تسهیلات ساخت و ساز مسکن موجب کاهش تورم در این بازار، کاهش قیمت مسکن و اشتغال زایی می شود.

بهادری با اعلام اینکه سهم مسکن از سقف 800 هزار میلیارد تومانی تسهیلات بانکی حدود 40 هزار میلیارد تومان است، اذامه داد:بخش قابل توجهی از تسهیلات 40 هزار میلیاردی به خرید و فروش مسکن اختصاص داده می شود و عملا سهم بخش ساخت و ساز بسیار محدود است. اولویت این است که سهم بخش مسکن از تسهیلات افزایش یابد تا بتوان اعتبارات مناسب و قابل قبولی را برای حوزه ساخت و ساز در نظر گرفت که این افزایش باید به حدود  10 درصد ،یعنی80 هزار میلیارد تومان برسد. 

انتهای پیام