واکنش روزنامه کیهان به پیشنهاد روحانی برای همه پرسی در سیاست خارجی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،  روزنامه کیهان در واکنش به پیشنهاد رئیس جمهور برای رفراندوم اعلام کرد: حسن روحانی رئیس‌جمهور شامگاه یک‌شنبه در دیدار با جمعی از دانشجویان و جوانان روحانی با تأکید بر حضور نسل جوان در صحنه مشارکت فعال‌تر و تلاش برای استفاده از همه ظرفیت‌های استفاده‌ نشده از اصول مترقی قانون اساسی، گفت: حضور نسل جوان و تلاش برای استفاده از ظرفیت‌های استفاده‌نشده قانون اساسی راه‌حل مشکلات است و قانون اساسی ما ظرفیت‌های بالایی دارد که یکی از آنها اصل ۵۹ است که می‌گوید اگر در یک مسئله مهم فرهنگی، اجتماعی یا سیاست خارجی، اختلاف نظر داریم، می‌توانیم پای صندوق آرا برویم تا مردم نظر دهند. طبق این اصل و در مسائل اساسی نمایندگان ملت در مجلس می‌توانند تصمیم بگیرند تا موضوع به رأی عمومی گذاشته شود و مشکل حل شود.

جالب است که رئیس‌جمهور مصداق و مقصود خود از رفراندوم در موضوعات فرهنگی و اجتماعی را بیان نمی‌کند و تنها کلی‌گویی می‌کند. اما در حوزه سیاست خارجی، عیان و آشکار است که با وجود امتیازدهی و دیپلماسی انفعالی دولت آقای روحانی، حریف گستاخ‌تر و زیاده‌خواه‌تر شد و روز به روز علی‌رغم اجرای کامل تعهدات برجامی از سوی ایران، با بدعهدی تعهدات را زیر پا گذاشت و بر تحریم و تهدید افزود.

خود رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و دیگر مقامات ارشد دولت در حوزه سیاست خارجی بارها بر بی‌فایده بودن مذاکره با آمریکا تصریح کرده‌اند. رئیس‌جمهوری که مذاکره با آمریکا را دیوانگی خوانده و این گزاره امروز برای آحاد ملت قابل درک است، عقلانی است که از رفراندوم در سیاست خارجی صحبت کند؟

انتهای پیام