سقوط ۹۷ درصدی سود یک شرکت بورسی/ اعلام رسمی دلایل

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت پارس سرام که با سرمایه 6 میلیارد تومانی یکی از شرکت های کوچک بورسی بشمار می رود و در سال جاری با نوسان قیمتی 276 تا 350 تومانی هرسهم مواجه شده درباره سقوط 94 درصدی سود هر سهم سال مالی 31 شهریور 94 براساس عملکرد واقعی 9 ماهه توضیح داد تا بعد از توقف نماد در 10 تیر آماده بازگشایی شود.

براساس این گزارش، این شرکت اول و 21 اردیبهشت سال جاری پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 94 را 386 ریال پیش بینی کرده بود اما بر اساس عملکرد واقعی 9 ماهه و اعلام شده در 10 تیر ، این متغیر مهم با 97 درصد سقوط به 12 ریال رسیده است.

در این رابطه سازمان بورس از مسئولان "کسرام" خواست به منظور حفظ حقوق و منافع سهامداران جزء ، اطلاعات پیش بینی درآمد هر سهم با دقت بیشتری مورد اصلاح قرار داده و در غیر این صورت مدارک و مستندات لازم مبنی بر عدم نیاز به اصلاح را ارائه کنند.

مسئولان این شرکت هم با ارسال نامه ایی در 16 تیر اعلام کردند دلیل اصلی سقوط سود هر سهم ناشی از افزایش بهای تمام شده کالای فروش رفته با وجود کاهش فروش شرکت طی 3 ماه اول سال، تغییر در ترکیب فروش محصولات و حرکت از سمت فروش محصولات با حاشیه سود بالاتر به محصولات با حاشیه سود پایین تر (به علت عدم وجود بازار مناسب فروش) است.

این درحالی است که  سود ناخالص تحقق یافته شرکت در اطلاعات میان دور ه ای 6 ماهه بیش از 1 میلیارد و 456 میلیون تومان بود اما در اطلاعات 9 ماهه این متغیر به 490 میلیون تومان کاهش یافته است.

انتهای پیام