خبر بد برای مالکان بیش از یک خودرو: پرداخت مالیات ازسال ۹۹ / دلایل افزایش قیمت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وزارت صنعت از قول سعید زرندی که در افتتاح سالن مجموعه‌سازی شرکت قالب های بزرگ سایپا حضور داشت ، اعلام کرد: افرادی که اقدام به خرید بیش از یک خودرو با هدف کسب سود و دلالی کنند، متضرر خواهند شد. چرا که مقدمات دریافت مالیات بر عایدی سرمایه نهایی و مقرر شده از مالکان بیش از یک خودرو دارند مالیات دریافت شود.

وی ادامه داد: فشار تقاضا بر این صنعت بی سابقه بوده و با تمهیداتی ، تلاش می شود مشکلات دلالی این صنعت برطرف تا خودرو به دست مصرف کننده واقعی برسد. قیمت گران خودرو که موجب رنجش مردم شده ، ناشی از مسائلی خارج از کنترل خودروسازان و مانند تورم ، نرخ ارز ، تحریم ها و حجم بالای نقدینگی است .

این مقام مسئول افزود: طی ماه دو ماه اخیر ، واگذاری خودرو نسبت به ماه‌های مشابه سال گذشته ۱۴۰ درصد افزایش یافته و اهتمام خودروسازان انجام سریع تعهدات به مردم است. در این میان وزارت صنعت با هدف نهضت داخلی‌سازی و حمایت از کالای بومی، هزار و ۱۶۵ میلیون یورو خرید کالای خارجی از تولیدات صنایع داخلی را در سال‌ جاری هدف‌گذاری کرد که ۲۷۵ میلیون یورو  مربوط به بخش خودرو بود که محقق شد.

زرندی ادامه داد: ظرفیت سالانه تولید خودرو دو میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه بوده که بیش از ۶۳۰ هزار شغل ایجاد کرده است. همچنین سهم صنعت خودرو در ارزش افزوده کل صنعت بیش از ۱۲ درصد است و ارزش صرفه جویی ارزی حاصل از تولید خودرو و قطعات بیش از ۱۰ میلیارد دلار تخمین زده می شود.

وی با با بیان اینکه صنعت خودرو با وجود مشکلات کلان ناشی از تحریم از بحران خارج شده خاطر نشان کرد : خودروسازان باید با کاهش هزینه های سربار، فروش شرکت‌ها و اموال مازاد، افزایش کیفیت و توجه بیشتر به خدمات پس از فروش، اقدامات جدی و عملیاتی داشته باشند.

انتهای پیام