احتمال فروش فوق العاده ایران خودرو و سایپا قبل از عید فطر قوت گرفت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین مدرس خیابانی در حاشیه جلسه هیأت وزیران و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مدیریت بازار خودرو یکی از وجوه برنامه‌ها و شعارهای وزارت صنعت خواهد بود تا وضعیت فعلی را به سرعت پشت سر بگذاریم. قطعاً در سال جهش تولید هر تصمیمی برای بخش خودرو گرفته می شود حتماً باید حمایت از تولید داخلی باشد به خصوص که دو سال دست صنعت خودروسازی روی شانه‌های دو شرکت خودروسازی فرانسوی و کره‌ای بود که آنها هم از کشور رفتند و اکنون این صنعت حالت استقلال را تجربه می‌کند.

وی افزود: باید تأمین خودرو و کاهش تعهدات خودروسازان به مردم را در نظر داشته باشیم و در عین حال تولید را هم مدیریت کنیم. برای اصلاح شیوه تولید باید عدالت توزیعی و واقعی کردن تقاضاها را بوجود آوریم تا کسانی که به دنبال کاسبی از بازار خودرو هستند کنار روند. اصلاح شیوه ثبت‌نام، فروش و تحویل را هم در بازار خودرو در نظر داریم و در این میان اگر مسجل شود کسی که برای خودرو ثبت‌نام کرده آن را برای استفاده می‌خواهد یا به دنبال کاسبی است با توجه به جمیع موارد در فروش خودرو و تامین آن و کنترل توزیع، فروش فوق العاده ای احتمالا قبل از ایام عید فطر خواهیم داشت.

مدرس خیابانی ادامه داد: در آستانه عید فطر با این اقدامات از التهابات بازار خودرو کاسته می‌شود. خودروهای صفر کیلومتر در فروش جدید بعد از سه ماه دیگر مشمول ضمانت صفر کیلومتر نمی‌شوند تا اگر کسی به نیت نگه داشتن خودرو و استفاده آتی آن را خریداری می‌کند دیگر چنین اتفاقی رخ ندهد. سازمان حمایت اعلام کرده تمام پارکینگ ها و انبارها باید موجودی خودرو را اعلام کنند و ممانعت از این عمل نیز مشمول تخلفات احتکار است. پیشنهادی هم برای اولویت قائل شدن در تحویل خودرو به متقاضیان بدون پلاک داریم تا ابتدا کسانی که تاکنون خودرویی نداشتند، تقاضا را دریافت کنند و سپس کسانی که چند خودرو دارند و مجدداً درخواست داده‌اند به درخواست رسیدگی و تحویل داده شود.

انتهای پیام