واکنش تند کیهان به اظهارات فائزه هاشمی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فائزه هاشمی درباره دگرگونی اوضاع ایران پس از فوت هاشمی رفسنجانی به انصاف‌نیوز گفت: امیدها به حسن روحانی زیاد بود اما پس از فوت پدر همه چیز دگرگون شد و دیگر امیدی به تغییر نیست!

وی افزود: اصلاح‌طلبان در چهار انتخابات اخیر پیروزی‌های خوبی به دست آوردند اما عمدتا تو زرد از آب درآمدند و در وقایع مختلف مثل سال ۹۶ و ۹۸، پشت مردم را خالی و مردم را ناامید کردند.

عضو کارگزاران ادامه داد: چشم‌انداز خوبی برای اقتصاد ایران دیده نمی‌شود و علت آن فقط تحریم‌های آمریکا نیست. نپیوستن به اف.ای.تی.اف که موجب بلوکه شدن پول‌ها در کشورهای دیگر از جمله کره جنوبی شده نیز یکی دیگر از موانع اقتصادی کشور است. حتی کشورهای به اصطلاح دوست نظیر چین و هند،روسیه و ترکیه نیز در ازای خرید نفت ایران به جای ارز یا کالاهای مورد نیاز، کالاهای مورد نظر خود را به جای پرداخت پول تحمیل می‌کنند. پایه این مشکلات سیاست‌های خارجی است که بر اساس منافع ملی تنظیم نشده است.

هاشمی گفت: پدر اعتقاد داشت که صدور انقلاب یعنی کشور را آنچنان آباد و توسعه‌یافته کنیم که هم بر سیاست‌های جهانی در یک روند معقول تاثیرگذار باشیم و هم ملت‌های دیگر به سمت ایران گرایش یافته و از آن الگوبرداری کنند. در بهار عربی نشنیدیم کسی بگوید می‌خواهیم شبیه ایران شویم همه می‌خواستند مثل ترکیه شوند.

وی افزود: آمریکا از منظری کدخدای جهان است چرا که بزرگ‌ترین اقتصاد و دموکراسی را دارد. تا کی به علت نداشتن رابطه با آمریکا به روسیه و چین باج دهیم و این کار را ارزش بدانیم.

بر اساس این گزارش، این سخنان آمیخته با خودشیفتگی و توهم در حالی است که مرحوم هاشمی با وجود عبرت‌های متعدد اعتماد به آمریکا در مذاکرات هسته‌ای نیز رفتاری هیجان‌زده و توأم با شیدایی داشت. چنان که دست طرف مذاکره‌کننده ایرانی را برای چانه‌زنی می‌بست.

مرحوم هاشمی ۲۸ آذر ۹۲ در مصلای کرمان گفت: وزیر خارجه آمریکا با اعتراف به خلف وعده آمریکا، قول داده که واشینگتن جبران خواهد کرد یعنی عزم قدرت‌های غربی برای مذاکرات دوستانه با ایران جدی است. تغییر رویکرد آمریکا و غرب نسبت به ایران به دلیل هوشیاری مردم است که دنیا را مجبور و متقاعد کرد با ایران در فضای برابر مذاکره کند.

در حقیقت این مدل سهل‌اندیشی و خوش‌خیالی، موجب شد اگر مذاکره و توافق، عایدات محتملی هم می‌توانست داشته باشد، تبدیل به سراسر زیان و خسارت شود.

از سوی دیگر فائزه هاشمی در حالی با  ژست منتقد وضع موجود سخن می‌گوید که وی و هم‌طیفان باید پاسخگوی کارنامه دولت و مجلس ائتلافی (دهم) باشند و به صرف فاصله‌گذاری لفظی نمی‌توانند سلب مسئولیت کنند. مرحوم هاشمی اگر زنده بود، احتمالا همان هاشمی آن سال‌ها بود. با این تفاوت که اجل به وی مهلت نداد تا باشد و حاصل سوء محاسبات خود و مشاوران را در میدان عمل ببیند!

وگرنه روحانی دقیقا به همان نسخه‌ هاشمی عمل کرد. هویت آمریکا و متحدان غربی آن کاملا روشن بود. آنها رکوردداران خیانت، جنایت و بدعهدی در دنیا هستند اما هرگز مرحوم هاشمی، کلمه‌ای درباره عدم اعتماد به دشمن و سخت‌گیری و دقت در مذاکرات و نگارش توافق نگفت بلکه با ذوق‌زدگی دور از انتظار، نقش مذاکره با آمریکا را سازنده می‌دانست و از این اتفاق ابراز خوشحالی می‌کرد!

به راستی اگر قرار بود به توصیه‌های هاشمی در جمع مدیران آموزش و پرورش و برداشت نادرست وی از ژاپن و آلمان، بودجه نظامی را حذف کنیم با تهدیدهای علنی بعدی دشمن باید چه می‌کردیم؟ آیا باید دست‌ها را به نشانه تسلیم بالا می‌بردیم؟

درباره FATF نیز همین وعده‌های شرط‌گذارانه فائزه هاشمی و هم‌طیفان را شنیدیم که چاره رفع تحریم‌ها و آزادی مبادلات مالی را توافق با آمریکا و اروپا می دانستند .اما سرنوشت این توافق را حتی قبل از اعلام ابطال آن توسط آمریکا دیدیم که چه‌قدر کارشکنی کردند.

در حقیقت مشی انحرافی و نفوذزده ائتلاف مدعی اعتدال و اصلاحات موجب شد هم قدرت چانه‌زنی مذاکره‌کنندگان کاهش یابد و هم راه‌های دور زدن تحریم‌ها مسدود شود و در اثر سوءمدیریت دولت، تمام وعده‌های این طیف وارونه از آب درآید!

فائزه هاشمی جزو متهمان فتنه ۸۸ بوده و مدتی را نیز در لندن سپری کرده است. بنابر افشاگری‌های نیک‌آهنگ کوثر(همکار فراری نشریات اصلاح‌طلب) و فایل‌های صوتی منتشر شده، مهدی هاشمی بارها پیگیر مذاکره با مقامات آمریکایی برای تشدید تحریم‌های اقتصادی پس از شکست فتنه ۸۸ شده است.

بنابراین تشدید تحریم‌ها و سختی معیشت مردم، محصول خیانت کسانی در داخل بوده که تظاهر می کنند دغدغه مردم را دارند!

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام