آمار وزارت صنعت از افزایش تولید محصولات دو صنعت بورسی در ۴ ماه اول سال

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق جدیدترین آمار وزارت صنعت از ۱۰ محصول منتخب معدنی مورد بررسی قرار گرفته طی چهار ماه نخست سال جاری، میزان تولید فولاد خام و محصولات فولادی، کاتد مس، سیمان، شمش آلومینیوم خالص و آلومینا نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد کرده در حالی که شیشه‌ جام، ظروف چینی و کنسانتره زغال‌سنگ با افت تولید ۲.۳ درصدی تا ۲۷.۱ درصدی طی این مدت روبرو شده‌اند.

براین اساس، شمش آلومینیوم خالص با رشد ۴۷.۵ درصدی بیشترین درصد را به خود اختصاص داده و تولید آن بیش از ۱۲۷ هزار تن بوده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۸۶.۲ هزار تن تولید شده است.

پس از آن سیمان با ۱۳.۲ درصد افزایش، میزان تولید را به ۲۳.۲ میلیون تن رسانده است. فولاد خام نیز ۹.۲ میلیون تن تولید شده که نسبت به ۸.۴ میلیون تن تولید شده در مدت مشابه سال گذشته رشد ۸.۹ درصدی داشته‌ است.

محصولات فولادی و آلومینا نیز ۶.۲ و ۵.۱  درصد رشد تولید داشته‌اند. در این مدت ۷.۵ میلیون تن محصولات فولادی و ۸۳.۳ هزار تن آلومینا تولید شده که این ارقام در مدت مشابه قبل ۷.۱ میلیون تن و ۷۹.۳ هزار تن بوده است.

کاتد مس نیز با رشد ۳.۵ درصدی کمترین رشد تولید را به خود اختصاص داده که از ۹۱.۴ هزار تن تولید شده به ۹۴.۶ هزار تن رسیده است. در مقابل اما ظروف چینی ۲۷.۱ درصد، شیشه‌جام ۱۳.۶ درصد و کنسانتره زغال‌سنگ ۲.۳ درصد کاهش تولید را تجربه کرده‌اند.

همچنین ۱۳.۶ هزار تن ظروف چینی تولید شده که نسبت به ۱۸.۶ هزار تن تولید شده در مدت مشابه قبل افت تولید داشته است. شیشه‌جام نیز از ۳۶۰.۸ هزار تن تولید شده به ۳۱۱.۹ هزار تن رسیده است. 

کنسانتره زغال‌سنگ نیز ۴۸۸.۱ هزار تن تولید که با افت ۲.۳ درصدی مواجه شده است . چراکه درمدت مشابه قبل از این محصول معدنی ۴۹۹.۵ هزار تن تولید شده بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام