ثبت رکورد جدید شاخص بورس با عقب نشینی به کانال ۱.۲ میلیونی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بازار سهام طی هفته جاری ریزش 124 هزار و 166 واحدی شاخص معادل افت 9 درصد را ضمن انتشار گزارش های خوب 6 ماهه شرکت ها، افزایش مناسب نرخ فروش فلزی ها، اعلام وصول طرح اصلاح قانون بورس اوراق بهادار در مجلس، انصراف دولت از قیمت‌گذاری دستوری فولاد، تکذیب افزایش سود سپرده بانکی و  البته نزدیکی به موعد انتخابات آمریکا به نمایش گذاشت.

این رویکرد در معاملات امروز، متعادل و منفی آغاز شد بصورتی که در پیش گشایش بازار 138 نماد بورسی و فرابورسی دارای صف فروش بوده و فقط 53 سهم، صف خرید داشتند و شاخص بورس طی یک ساعت اول معاملات با افت 23 هزار واحدی و قدرت هرچه تمام تر به کانال یک میلیون و 200 هزار تایی به عنوان خط حمایتی مهم عقب نشینی کرد. این درحالی است که در دقایق پایانی، معاملات با افزایش تقاضای خرید و رشد قیمت سهام بزرگان بورس و خبر آمادگی هلدینگ خلیج فارس برای انجام معامله و بازگشایی نماد پس از برگزاری مجمع همراه شد.

به این ترتیب با افت 13 هزار و 684 واحدی دماسنج بازار سرمایه بیش از 9.6 میلیارد سهم جا به جا شد و ارزش معاملات بورس و فرابورس از 7.1 و 13.3 هزار میلیارد تومان گذشت.

این افت متاثر از اثر منفی 1479 تا 931 واحدی نماد شرکت های پالایشگاه اصفهان، پالایشگاه تهران، تاپیکو، گسترش نفت و گاز پارسیان، پالایشگاه بندرعباس و مخابرات بوده و تنها ایران خودرو اثر مثبت 873 واحدی داشت.

همچنین بیشترین حجم معاملات به نماد ایران خودرو با داد و ستد 1.5 میلیارد سهم و بانک صادرات ،بانک ملت، بانک پارسیان به همراه فولاد مبارکه با تقاضای 636، 440، 297 و 286 میلیون سهمی تعلق داشت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام