انتقاد از نوردکارانی که حاضر به عرضه محصولات در بورس کالا نیستند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه عصر معدن، وحید یعقوبی با اشاره به اینکه انجمن نوردکاران حدود 20 درصد ظرفیت این صنف را پوشش می دهد و نماینده کل نورد نیست، گفت: یکی از دلایل اختلاف نظر این دو صنف به نوع مدیریت وزارت صنعت باز می گردد. چرا که نتوانسته تنظیم روابط بین زنجیره فولاد را به درستی انجام دهد.

وی افزود: میزان تولید برخی اعضا در 6 ماهه کمتر از هزار تن بوده و اگر تولیدی هم داشته اند برخلاف مقررات در بورس کالا عرضه نکرده اند. لذا انجمن فولاد بخشی از نوردکارانى که طى ماه هاى اخیر فولاد خریداری کرده اما عرضه ای انجام نداده اند را محکوم می کند.

این مقام مسئول ادامه داد: تضاد منافع در زنجیره فولاد و حلقه های مختلف بسیار است.لذا بخشی از نوردکاران احساس می کنند، انجمن دیگر نمی تواند منافع آنان را تامین کند و انجمنی راه انداخته اند تا از آن طریق به منفعت برسند.

یعقوبی گفت: محصولی که به دست مردم می رسد، باید قیمت متعادلی داشته باشد و این هدف در شرایطی محقق می شود که تمرکز بر محصول نهایی باشد. یعنی تولید کننده محصول نهایی را به بورس کالا بیاورد و به همان اندازه یا بیشتر به آن ها شمش می دهد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepress

انتهای پیام