بانک تجارت هم درباره سهم ۱۶.۵ هزار میلیادی از مصوبه دولت توضیح داد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک تجارت که با سرمایه 22.3 هزار میلیارد تومانی به بزرگترین بانک بورس بوده و تا 21 دی با تعلیق نماد روبرو شده درباره تخصیص سهم 16.5 هزار میلیاد تومانی از مصوبه جدید هیات دولت مبنی بر واگذاری سهام چهار پالایشگاه بورسی و سه شرکت به سه بانک توضیح داد.

براین اساس، "وتجارت" باتوجه به مفاد تصویب نامه 10 دی هیات وزیران در خصوص مصوبه موافقت با واگذاری بخشی از باقی مانده سهام دولت در تعدادی از شرکت های بورسی به این بانک اعلام کرد: بر مبنای مصوبه فوق، وزارت اقتصاد(سازمان خصوصی سازی) مکلف است معادل 43.5 هزار میلیارد تومان از باقی مانده سهام دولت در چهار پالایشگاه بورسی، سرمایه گذاری ملی، هپکو و ایران ترانسفو را به بانک های ملت، صادرات و تجارت واگذار کند.

به این ترتیب از 16.5 هزار میلیاد تومان که به این بانک تخصیص یافته، مقرر شده معادل 5.5 هزار میلیارد تومان در ازاء پرداخت وجه در 4 قسط مساوی (ماهانه تا پایان سال جاری) بدون سود فروش اقساطی و 11 هزار میلیارد تومان بابت تأدیه بدهی دولت به این بانک واگذار شود.

به موجب مفاد این تصویب نامه، قیمت واگذاری سهام شرکت ها طبق آخرین قیمت پایانی هر سهم در تابلوی بورس در یک دی ماه تعیین می شود و از 10 دی کلیه حقوق مالکانه سهام مورد واگذاری به بانک تعلق خواهد گرفت که آثار مالی ناشی از این نقل و انتقال متعاقباً اطلاع رسانی می شود.

بنابراین گزارش، طبق مصوبه هیات دولت ۱۲.۶۴  درصد سهام پالایشگاه تهران، ۱۲.۴۸ درصد سهام پالایشگاه تبریز، ۱۱.۵۱ درصد سهام پالایشگاه اصفهان، ۱۲.۹۹ درصد سهام پالایشگاه بندرعباس، ۱۲.۳۱ درصد سهام سرمایه‌گذاری ملی، ۴.۵۲ درصد سهام شرکت هپکو و ۳.۸۹ درصد سهام ایران ترانسفو معادل ۴۳.۵ هزار میلیارد تومان از باقیمانده سهام دولت در شرکت‌های مذکور به بانک های ملت، صادرات و تجارت واگذار می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام