انجمن فولاد به چند دلیل خواهان تعویق در بررسی طرح دردسرساز شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، انجمن فولاد با ارسال نامه ای به محمد باقر قالیباف خواستار به تعویق افتادن زمان بررسی طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد شد و اعلام کرد: پس از پیروزی انقلاب، رشد تولید فولاد از کمتر از یک میلیون تن در سال به بیش از 32 میلیون تن رسیده و به عنوان دهمین کشور برتر فولادساز جهان شناخته می شود و ظرفیت صادرات و ارزآوری بیش از 6 میلیارد یورویی و سهم 23 درصدی در بورس دارد. لذا مردم و خصوصاً سهامداران عدالت به عنوان ذینفعان اصلی این شرکت ها انتظار حمایت از این صنعت از سوی مجلس را دارند.

نوسانات و هیجانات مخرب ارزی پیش آمده در سال جاری که بالطبع افزایش مقطعی تقاضا در صنایع پایین دستی و برهم خوردن تعادل در بازار محصولات فولادی را به دنبال داشت، موجب نگرانی نمایندگان مجلس و ارائه طرح " توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست های تنظیم بازار" شد.در حالی که روند میان مدت و بلند مدت قیمت فولاد نشان می دهد قیمت محصولات در داخل کمتر از سطوح جهانی بوده و تدوین مقررات برای این بازار باید به صورت شناور و خارج از فضای التهابی موقت باشد.

درخواست می شود با توجه به اهمیت موضوع و در نظر گرفتن ملاحظات بازار فولاد و بازار سرمایه، توسعه صادرات و ارزآوری، حقوق و منافع سهامداران، تامین مالی طرح ها و توسعه زنجیره فولاد و... ضمن اعطای مهلت به مسئولین جدید برای ایجاد تعادل و آرامش در بازار فولاد به گونه ای که متضمن منافع مصرف کنندگان نهایی باشد، بررسی این طرح در کمیسیون صنایع و صحن علنی مجلس به تعویق افتد تا برنامه ها و راهکارهای مسئولین جدید در تعامل با مجلس به نحو موثر تهیه و نسخه اصلاح شده طرح در اختیار تولید کنندگان فولاد قرار گیرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام