معاملات حواله حمل کالا در بورس کالا راه اندازی می شود

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از کالاخبر، حامد سلطانی نژاد در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری بورس کالا و راه آهن ایران که در هشتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی برگزار شد با اشاره به راه اندازی معاملات حواله های حمل و نقل در بورس کالا گفت: تولیدکنندگان حوزه های مختلف شامل صنایع فولاد، پتروشیمی و سنگ آهن که در بورس کالا حضور دارند، می توانند همزمان با انجام معاملات کالاها، حواله های حمل و نقل را نیز خریداری کنند تا با بهترین قیمت قادر به حمل و نقل کالا باشند.

وی افزود: این زیرساخت شرایطی را فراهم می کند که شرکت های بخش خصوصی هم راغب به سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل و ریل شوند. از سوی دیگر علاوه بر حضور پر رنگ تولیدکنندگان برای عرضه محصولات در بورس، خریداران هم می توانند از بستر مناقصات بورس برای رسیدن به بهترین و بهینه ترین قیمت حمل و نقل کالا بهره مند شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: با تشکیل کارگروه مشترک بورس کالا و راه آهن، امیدواریم شرایطی مهیا شود تا علاوه بر معاملات نقد تیکت حمل و نقل، معاملات آتی این حواله ها نیز مشابه مواردی که در بورس ها و اقتصادهای بین المللی رایج است ابتدا بر روی حمل و نقل ریلی و سپس در سایر حوزه های حمل و نقل شکل بگیرد تا تولیدکنندگان و فعالان بازارهای کالایی بتوانند در مقابل نوسانات قیمت های حمل و نقل پوشش ریسک دهند.

سلطانی نژاد گفت: وزارت راه و شهرسازی پیشگام عرضه املاک در بورس کالا بوده و اولین معامله املاک در بورس هم با حمایت این وزارتخانه انجام شده است. لذا این تفاهمنامه فرصت مناسبی برای کمک به توسعه بیشتر صنعت ریلی بوده و امیدواریم سال آینده شاهد عملیاتی شدن آن باشیم.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام