مزایای چندگانه بورسی شدن سنگ آهن از نگاه نایب رئیس کنفدراسیون صادرات

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، قدیر قیافه با اشاره به عرضه سنگ آهن و سایر محصولات معدنی در بورس کالا گفت: عرضه محصولات در بورس کالا موجب شفافیت، روان شدن معاملات، ضمانت اجرای قرارداد و کشف قیمت واقعی می شود و سنگ آهن هم از این قاعده مستثنی نیست. توزیع سود متوازن در زنجیره تولید فولاد باعث احیای تولید و سرمایه گذاری می شود و عرضه کل زنجیره فولاد در بورس کالا به تحقق این مهم کمک می کند.

وی افزود: ورود سنگ آهن به بورس کالا به سود تمام ذی‌نفعان این بخش در بالادست شامل معدن‌کاران، تولیدکنندگان سنگ آهن کنسانتره وصنایع پایین‌دستی است. چون می‌توانند به‌موقع و بدون تاخیر نیاز را از بورس کالا و در شرایط کاملا رقابتی و شفاف تامین کنند.

قیافه ادامه داد: قیمت سنگ آهن باید کسری از فوب خلیج فارس باشد که با محاسبه هزینه‌های حمل و … به دست می‌آیدتا به قیمت منصفانه به صنایع پایین‌دستی عرضه شود. مزیت مهم بورس، کشف قیمت رقابتی و عادلانه است و الزامی ندارد که ۱۰۰ درصد محصولات در بورس عرضه شود. زیرا اگر بخشی مهمی از تولیدات در بورس عرضه شود فرآیند کشف قیمت انجام خواهد شد. لذا بورس می تواند خط قیمت و نرخ را کشف کند و به بازار نشان دهد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام