درخواست عرضه محصولات مهم و کالاهای اولیه در بورس کالا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن علیزاده با اعلام اینکه از چالش های سال های گذشته بازار کالا ، تمرکز در برنامه ریزی برای عرضه و معامله برخی محصولات در بورس کالا بود ، گفت : طبق حاکمیت اصل شفافیت و رقابت در بورس کالا ، باید عمده محصولات مهم و کالاهای اولیه از جمله زنجیره تولید فولاد در بورس کالا عرضه شود .

وی افزود: بخش معاملات سنتی به دلیل نبود حداقل شفافیت ، امکان تنظیم ندارد و پیگیری عرضه فقط بخشی از کالاها از سوی متولیان باعث شده تولید کنندگان از همه ظرفیت های بازار سرمایه و بورس کالا استفاده نکنند. بنابراین به نظر می رسد با ورود کل زنجیره های تولید به این حوزه، بسیاری از مشکلات و دغدغه های فعلی بخش تولید حل و در سال جاری زنجیره فولاد در بورس کالا عرضه شود .

این نماینده مجلس ادامه داد: سال گذشته اوج التهاب و چالش در حوزه تنظیم بازار فولاد به قیمت گذاری تعلق داشت که معاملات بازار سهام و شرکت های فولادی را نیز متاثر کرد . در حالی کمیسیون اقتصادی مجلس مخالف 100 درصدی قیمت گذاری دستوری بوده و هست . چرا که منجر به جایگزین شدن فساد و رانت به جای عدالت و توسعه می شود.خوشبختانه وزارت صنعت نیز بر واقعی سازی قیمت فولاد و کنار گذاشتن قیمت گذاری تاکید کرد.

علیزاده تاکید با این اوصاف باید همه کالاهای دارای قابلیت عرضه راهی بورس کالا شوند. چرا که این بورس دارای ظرفیت به مراتب بیشتری از حجم معاملات فعلی بوده و می تواند با فراهم کردن مقدمات عرضه کل محصولات مهم و مواد اولیه ، زمینه افزایش فعالیت ها و ارائه خدمات متنوع مالی به صنایع و تولید را فراهم کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام