تولید روزانه ۲۵ هزار تن آهن اسفنجی در فولادمبارکه / پیش بینی ۷.۲ میلیون تن تختال

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ،‌ عباس اکبری محمدی با اشاره به تلاش فولاد مبارکه برای دستیابی به رکورد تولید 7.2 میلیون تن تختال در سال جاری گفت: در بخش آهن سازی دو واحد احیا مسقتیم یک و دو وجود دارد که در 12 فروردین سال جاری واحد شماره دو موفق به ثبت رکورد 9 هزار و 50 تنی شده و در مجموع روزانه بیش از 25.1 هزار تن آهن اسفنجی تولید و رکورد 24.7  هزار تنی فروردین 99 شکسته شد.

وی افزود: عمده آهن اسفنجی مورد نیاز فولاد مبارکه به عنوان اصلی ترین ماده اولیه فولادسازی است در واحدهای احیا مستقیم یک و دو تولید و بخشی از آن هم به دلیل کمبود ظرفیت تولید از خارج از مجموعه خریداری می شود.

این معاون ادامه داد:  یکی از برنامه‌ها برای تولید 7.2 میلیون تختال در سال جاری، دستیابی به حداکثر تولید داخلی باکیفیت در واحدهای پایین دستی به ویژه گندله سازی و احیا مستقیم است. تمام تمهیدات از لحاظ تعمیرات، تامین مواد اولیه و زیرساخت‌های لازم به همراه انگیزه فراوان کارکنان فولاد مبارکه برای دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده است.

اکبری محمدی گفت: معمولا در فروردین ماه به دلیل آماده بودن تجهیزات، واحدها در حداکثر ظرفیت تولید قرار دارند. لذا امکان ثبت رکوردهای تولید بیشتر از سایر زمان‌ها وجود دارد.امید است رکوردهای تولید روزانه، مقدمه‌ای برای ثبت رکورد جدید تولید ماهانه مجموعه باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام