ال‌جی از بازار تولید موبایل خداحافظی کرد / برنامه های آینده

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ال‌جی در بیانیه‌ای اعلام کرد : در پی زیان‌دهی متوالی ، خط تولید تلفن‌های هوشمند تا پایان ژوئیه (مرداد) تعطیل می شود تا منابع برای رشد حوزه‌هایی نظیر قطعات خودروهای برقی، گجت‌های بازار اینترنت اشیا، لوازم هوشمند خانگی، رباتیک، هوش مصنوعی، راهکارهای سازمانی و پلتفرم‌ها و خدمات متمرکز شود .

براساس این گزارش، پشتیبانی از تلفن‌های هوشمند فعلی ادامه دارد اما مدت زمان این پشتیبانی نسبت به هر منطقه متفاوت خواهد بود. در آینده هم تقویت تخصص در حوزه موبایل ادامه دارد و به توسعه فناوری‌های مرتبط با این حوزه مثل ۶G پرداخته می شود تا رقابت قدرتمندانه‌تری در سایر کسب و کارها داشته باشد.

مدیر ارتباطات جهانی ال‌جی هم در این خصوص گفت: خروج برند ال‌جی از بازار موبایل شاید برای عده‌ای ناامیدکننده باشد ولی تغییر و حرکت به سمت حوزه‌هایی که بیشترین منفعت را برای کارمندان و سهامداران داشته باشد بسیار اهمیت دارد. همان‌طور که برندهای محبوب دیگری پیش از این نشان داده اند، این رقابت بازی ارقام است نه مسابقه محبوبیت!

با انتشار این خبر به نظر می‌رسد موبایل رول‌شونده این شرکت که قبلا در نمایشگاه CES به نمایش گذاشته بود، هرگز وارد بازار نخواهد شد. به نظر می‌رسد ناکامی ال‌جی در کسب سهم بازار جهانی و درآمدزایی مناسب عامل اصلی تصمیم مدیران برای تعطیلی بخش موبایل این شرکت بوده است.

این شرکت تا ماه دسامبر فقط ۱.۷ درصد از بازار جهانی را در اختیار داشت و اعلام کرده بود طراحی بخشی از گوشی‌های متوسط و رده پایین‌ را به شرکت‌های دیگر واگذار می‌کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام