نتیجه جلسه با نمایندگان مجلس و نکات مثبت و منفی بودجه سال جاری

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدعلی دهقان دهنوی درباره جلسه عصر دیروز با وزیر اقتصاد و اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس که برای بررسی چشم انداز بازار سرمایه برگزار شد به خانه ملت گفت: دغدغه نمایندگان درباره مسائل کلان اقتصادی و بازار سرمایه به ویژه تاثیر بودجه ۱۴۰۰ بر بورس مطرح و نکات منفی و مثبتی اعلام شد .

وی ادامه داد: نکات مثبت بودجه شامل مواردی مانند معافیت مالیات انتقال دارایی به ابزارها و نهادهای مالی است که می‌تواند زمینه بسیار خوبی برای توسعه نهادها، ابزارهای مالی و صندوق پروژه ها باشد. همچنین بودجه اجازه سرمایه‌گذاری به بانک‌ها را داده  که می‌تواند قدمی مثبت برای رونق بازار سرمایه باشد.

ابن مقام مسئول افزود: از جمله نکات قابل تامل و منفی بودجه هم حجم بالای انتشار اوراق است که باید با کنترل بازار باز بانک مرکزی و نرخ‌های سود باشد تا بر بورس اثر منفی نگذارد. افزایش نرخ خوراک شرکت های تولیدی  باید به صورت تدریجی اجرایی شود تا آثار منفی نداشته باشد.

به گفته دهقان دهنوی در این جلسه ضمن استماع نکات و ملاحظات نماینده‌ها ، راهکارهای مناسبی برای کمک به بازار سرمایه و رونق به دست آمد که بخشی از این رونق می‌تواند به اجرای درست قانون بودجه کند و حتماً پیگیری خواهد شد .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام