جذابیت بورس با دلار ۲۵ هزار تومانی و سود ۲۰ درصدی + سایه عوامل متعدد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روزبه شریعتی با بیان اینکه بازار سرمایه همچنان از ابهامات مختلفی رنج می‌برد به ایسنا گفت: عوامل و ابهامات تاثیرگذاری مانند آینده سیاست خارجی، توافقات ایران و آمریکا، نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، مرحله گذاری که شکل می‌گیرد تا دولت جدید روی کار بیاید و نگرش آن روی بازار سرمایه سایه انداخته است.

وی افزود: اگر میزان صادرات نفت یک میلیون بشکه بماند، احتمالا با کسری بودجه حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان مواجه خواهد بود. جبران این کسری بودجه قطعا از طریق انتشار اوراق خواهد بود و حجم چاپ اوراق تا ۲۰۰ هزار میلیارد تومان باعث افزاش نرخ بهره و آسیب به بازار سرمایه می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در حال حاضر بین سرمایه گذاران بورسی چند دستگی وجود دارد. برخی به شدت آسیب دیده اند و بسیاری از آنان سرمایه را می‌خواهند. قشر دیگر قدیمی بازار هستند که ذهنیت خوش بینانه ای دارند و توافقات سیاسی زودهنگام و ورود حجم قابل توجهی ارز به داخل را پیش بینی می‌کنند. قشر دیگری هم با توجه به ابهامات مذکور، ترجیح می‌دهند محتاط عمل کنند.

شریعتی با اشاره به دامنه نوسان نامتقارن عنوان کرد: شورای عالی و سازمان بورس با هدف اینکه هیجانات منفی به بازار آسیب بیشتری نزند، دامنه نوسان منفی دو تا مثبت ۶ درصدی تعیین کردند که این موضوع نقدشوندگی را فدا کرده است. باید منتظر ماند البته اتفاق اقتصادی خاصی رخ نمی‌دهد و بیشتر جو روانی است. بازارهای رقیب به فعالیت ادامه می دهند که دلار در محدوده ۲۵ هزار تومان است اما بازار مسکن نرخ دلار را بالای ۳۰ هزار تومان می‌بیند و حجم معاملات آن نیز افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: بازار سرمایه در این روزها گران نیست مگر اینکه اتفاق خارق العاده ای در قیمت دلار یا نرخ سود سپرده رخ دهد مثلا نرخ سود سپرده به ۳۰ درصد برسد. اما با دلار ۲۵ هزار تومانی و نرخ سود سپرده ۲۰ درصد، بازار سرمایه جذاب است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام