شایعه مسدود شدن کلاب‌هاوس صحت ندارد / مواضع وزیر

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جمال هادیان مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات درباره مسدود شدن کلاب‌هاوس گفت: گزارش های از بروز اختلال غیر عادی در این پیام رسان از سوی همراه اول، ایرانسل و مخابرات ایران رسیده اما خبری از مسدود شدن و صدور حکم قضایی نیست و چنین حکمی به وزارت ارتباطات ابلاغ نشده است.

وی افزود: مبنا ، قانون است و ایجاد اختلال عمدی مطابق قانون تا دو سال حبس در پی دارد و در صورت اثبات جرم با متخلفان برخورد خواهد شد.

بر اساس این گزارش، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات هم در نشست آنلاین عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی با کارشناسان و فعالان اقتصادی در کلاب هاوس در واکنش به شایعه  فیلتر شدن گفت: این پیام رسان فیلتر نشده و احتمال می رود مشکلات ناشی از مسائل فنی باشد.

وی افزود: این اختلال فقط در ۴ عصر دیروز رخ داد و همه بدون فیلتر شکن می‌توانند وارد شوند. به نظر می‌رسد ماجرای فیلتر بودن، فرافکنی باشد. فیلتر کردن، قواعد خاصی دارد و نباید با مطرح کردن آن اقدام به تشویش اذهان عمومی کرد. به جز اختلالات مختصری که روی ارتباطات همراه اول ادامه دارد، اختلال جدی دیگری وجود ندارد و کاربران این شبکه بدون استفاده از فیلترشکن می‌توانند به کلاب هاوس وصل شوند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام