ارزش ۲۰۵۰ میلیارد دلاری رمزارزها با ورود شرکت چینی و عرضه چهارمین صرافی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، یک بار دیگر مجموع ارزش بازار ارزهای دیجیتالی به حدود دو تریلیون دلار رسیده که این معادل ارزش بازار شرکت اپل به عنوان دومین شرکت بزرگ در جهان است. از زمانی که بانک های مرکزی در نقاط مختلف اعلام کردند پروژه ها برای راه اندازی ارزهای دیجیتالی را تسریع می بخشند، مقبولیت و محبوبیت ارزهای دیجیتالی بین معامله گران و شهروندان عادی افزایش یافته است.

در ادامه روند ورود شرکت های بزرگ به بازار ارزهای دیجیتالی این بار نوبت به یکی از بزرگ ترین شرکت های چینی رسیده است. طبق اعلام مدیران شرکت میتو این شرکت ۱۰۰ میلیون دلار در بیت کوین و اتریوم سرمایه گذاری خواهد کرد. این اقدام در راستای تنوع بخشی به دارایی های این شرکت در زمان همه گیری کرونا و کاهش آسیب پذیری به سبد دارایی های نقدی انجام می شود.

پس از آنکه صرافی کوین بیس موفق شد مجوز عرضه اولیه سهام در بورس نیویورک را از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا کسب کند، حالا دیگر صرافی بزرگ ارزهای دیجیتالی به نام کراکن نیز اعلام کرده در تدارک عرضه سهام در بورس برای سال ۲۰۲۲ است. کراکن چهارمین صرافی بزرگ دنیا محسوب می شود و بیش از ۶ میلیون مشتری دارد. جسی پاول مدیرعامل این صرافی پیشتر گفته بود بیت کوین ظرفیت رسیدن به یک میلیون دلار را دارد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی اکنون ۲۰۵۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۳.۳۶ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۷ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۴ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت. 

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار:

۱- بیت کوین: ۶۰.۱ هزار دلار با ۳.۲۱ درصد افزایش

۲- اتریوم: ۲۱۴۴.۹۲ دلار با ۳.۵۵ درصد افزایش

۳- بایننس کوین: ۴۶۵.۴۴ دلار با ۵.۴۰ درصد افزایش

۴- ریپل: ۱.۲۷ دلار با ۲۴.۲۹ درصد افزایش

۵- تتر: ۱.۰۰ دلار با ۰.۰۲ درصد کاهش

۶- کاردانو: ۱.۲۲ دلار با ۰.۹۲ درصد افزایش

۷- پولکا دوت: ۴۱.۱۱ دلار با ۰.۶۷ درصد افزایش

۸- یونی سواپ: ۲۹.۸۶ دلار با ۰.۲۱ درصد افزایش

۹- لایت کوین: ۲۴۲.۳۲ دلار با ۷.۷۳ درصد کاهش

۱۰- چین لینک: ۳۱.۸۶ دلار با ۰.۱۳ درصد کاهش

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام