نتیجه مجمع سالانه "سپ" مشخص شد / زمان تقسیم سود و اهم اقدامات

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجمع سالانه شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش بعد از ظهر با حضور 97.78 درصد سهامداران برگزار شد و پس از قرائت گزارش عملکرد هیات مدیره مربوط به سال مالی منتهی به آذر 99 و نظر حسابرس و بازرس ، صورت های مالی تصویب و با پیشنهاد هیات مدیره مقرر شد از 550 ریال سود خالص محقق شده هر سهم، 100 ریال معادل 18 درصد توزیع شود.

همچنین به اتفاق آرا شرکت های بانک سامان، بانک رفاه کارگران، توسعه سرمایه گذاری سامان، هلدینگ سرآمد و گروه توسعه مالی و اقتصادی سامان به عنوان اعضای هیات مدیره به مدت دو سال انتخاب شدند.

براین اساس، سود سهامداران حقیقی که مراحل ثبت نام را در سامانه سجام تکمیل کرده اند در 24 فروردین از طریق سپرده گذاری مرکزی به حساب بانکی معرفی شده، واریز می شود.  سهامداران حقیقی غیر سجامی و کلیه سهامداران حقیقی که طی سنوات گذشته مطالبات را دریافت نکرده اند هم از 24 فروردین تا پایان مهلت موضوع ماده 240 قانون تجارت، مشخصات حساب بانکی شامل شماره حساب، شماره شبا، نوع حساب، نام ؛ کد و شهرستان محل شعبه را اعلام کنند.

سود سهام صندوق های سرمایه گذاری هم از 24 فروردین از طریق امور سهام شرکت با ارائه آگهی تاسیس، مجوز فعالیت و اعلام شماره حساب بانکی متعلق به صندوق پرداخت می شود. سود سهام سهامداران حقوقی هم ظرف مهلت قانونی از طریق امور سهام با ارائه آگهی ثبتی و آخرین تغییرات و اعلام شماره حساب بانکی شخص حقوقی پرداخت خواهد شد.

موارد مهم ارائه شده در گزارش عملکرد سال مالی منتهی به آذر 99 :

- سود تلفیقی شرکت با افزایش 22 درصدی نسبت به سال 98 همراه بوده است.

- سهم بازار شرکت در پایان آذر ماه 19.5 درصد و در پایان اسفند ماه به 19.8 درصد رسیده که در اسفند به رتبه نخست در بین رقبا دست یافته است.

- شرکت سپ در سال 2019 رتبه 16 بین 150 شرکت psp را در سطح بین المللی به انتخاب نشریه نلسون ریپورت بدست آورده است.

- شرکت در سال 98 جزو 200 شرکت برتر داخلی بوده است.

- شرکت با رشد 46 درصدی درآمد عملیاتی همراه و سود عملیاتی نسبت به سال 98 با 11 درصد رشد روبرو بوده است. سود خالص هم رشد 17 درصدی نسبت به سال 98 داشته است.

- پیش بینی سود هر سهم شرکت 819 ریال در سال 99 بوده که 917 ریال تحقق پیدا کرده است.

- سرمایه گذاری شرکت در کیش سل پارس، تندر نور، پیشگامان فناوری، ارتباطات پیوسته، بیمه اتکایی سامان و... بوده است.

- گزارش حسابرس دارای نتیجه "مطلوب" بوده است.

- درآمدهای عملیاتی در سال 99 برابر با 2.3 هزار میلیارد تومان و سود خالص 257.1 میلیارد تومان تحقق پیدا کرده است.

توضیحات مدیرعامل درباره دلیل عدم پرداخت سود سهامداران عمده و ...

همچنین حسین واعظ قمصری مدیرعامل پرداخت الکترونیک سامان کیش نیز در پاسخ به ناظر مجمع، دلیل عدم پرداخت سود سهامداران عمده را افزایش نرخ ارز و نیاز شرکت به افزایش سرمایه و تجهیز اعلام کردو گفت: پایان کار دو ملک کیش؛ هنوز اخذ نشده اما هر دو ملک در تصرف شرکت است و تنها بحث انتقال سند باقی مانده است.

وی افزود: تا پایان سال 97 تسویه مالیاتی انجام شده و برای سال 98 اخذ معافیت مالیاتی پارک فناوری در دستور کار است که تا روزهای آینده این مهم نیز حاصل و پرونده مالیاتی سال 98 بسته خواهد شد.

قمصری با اشاره به تاخیر وصول مطالبات از بانک ها عنوان کرد: با تدبیر صورت گرفته این تاخیر به 2 ماه کاهش یافته است. تاخیر دریافت کارمزد شاپرک نیز با رایزنی با بانک مرکزی به یک ماه کاهش یافته است. مجوز پارک فناوری تا پایان 1400 دریافت شده و معافیت مالیاتی آن فعلا تا پایان 98 در حال پیگیری است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام