شرکت سیمانی درباره تجدید ارزیابی زمین ها و عدم قصد واگذاری توضیح داد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت سیمان تهران ضمن توضیح درخصوص زمین هایی که مورد تجدید ارزیابی قرار گرفتند از عدم قصد فروش و واگذاری زمین ها خبر داد و با افت 2 درصدی قیمت سهام و صف فروش روبرو شد.

براین اساس، عباس حسینی مدیرعامل "ستران" درخصوص زمین های شرکت که مورد تجدید ارزیابی قرار گرفتند، اعلام کرد: زمین دفتر مرکزی شامل ۱۲ فقره سند مالکیت دفترچه‌ای جمعاً به متراژ ۹۴۳۴ مترمربع واقع در تهران، خیابان فردوسی، خیابان تقوی، کوچه انوشیروانی است. با توجه به قدیمی بودن اسناد مالکیت و تعداد اسناد به موجب مصوبه هیات مدیره در اسفند سال ۹۹ ،اقدامات لازم در خصوص تجمیع اسناد مالکیت و اخذ سند تک برگ صورت پذیرفته و مقرر شده جمعاً ۴ فقره سند مالکیت تک برگ اخذ شود و پیگیری‌ها در حال انجام است.

زمین واحد هفتم: ماشین آلات و سالن های تولیدی سیمان واحد هفتم شرکت در زمین در حاشیه جنوب شرقی تهران به نشانی شهرک مشیریه، انتهای خیابان سازمان آب بنا شده است. این زمین به مساحت ۱,۲۲۱,۳۳۴ متر مربع دارای یک جلد سند مالکیت دفترچه ای مشاع از شش دانگ یک قطعه زمین به مساحت ۳,۹۹۲,۰۰۰ مترمربع است که مالکیت مابقی زمین مشاعی متعلق به شرکت نبوده و فقط مالکیت ۱,۲۲۱,۳۳۴ متر مربع آن متعلق به شرکت است.

همانگونه که قبلا اطلاع‌رسانی شده زمین فاقد کاربری است که با توجه به احداث واحد هفتم تولید سیمان در آن دارای پروانه بهره برداری صنعتی است. زمین مسکونی دارای امتیازات آب و برق و گاز صنعتی بوده و فعالیت تولیدی در بخش تولید سیمان در آن در جریان است. زمین مذکور در خارج از محدوده ۲۵ ساله تهران و در حریم استحفاظی شهر تهران واقع شده است.

از آنجا که این زمین دارای سند مالکیت بصورت دفترچه ای قدیمی است در اسفند سال ۹۹ Tاقدامات اولیه جهت دریافت سند مالکیت تک برگ مشاعی آغاز شده است و با توجه به مشاع بودن زمین، هیات مدیره در نظر دارد پس از اخذ سند تک برگ مشاعی اقدامات لازم را در جهت افراز آن و اخذ سند تک برگ مفروز معمول کند.

با توجه به توضیحات فوق و کارشناسی انجام شده توسط کانون کارشناسان رسمی دادگستری که اطلاعات آن ۲۴ اسفند در سامانه کدال در شده در حال حاضر شرکت قصد فروش و واگذاری زمین ها با شرایط پیش‌گفته را ندارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام