سومین بانک بزرگ بورس از طرح محیا برای حمایت از تولید رونمایی کرد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طرح محیا (مانع‌زدایی و حمایت یکپارچه از تولید) بانک صادرات با حضور علی‌آقامحمدی رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری، عزت‌الله اکبری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، عباس معمارنژاد معاون وزارت اقتصاد، علی رسولیان معاون وزیر صنعت، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران و شماری دیگر از مسئولان اقتصادی و صنعتی رونمایی شد تا در سال جاری، چرخ شرکت های تولیدی که حرکت آنها دچار وقفه شده یا ظرفیت تولید آنها کاهش یافته ،بار دیگر به حرکت درآید.

با اجرای طرح محیای این بانک همه شرکت های تولیدی فعال یا دارای ظرفیت فعالیت مجدد که بدهی غیرجاری به بانک دارند، می‌توانند ضمن تسویه با شرایط ویژه برای افزایش ظرفیت و تداوم تولید با وثیقه‌ها و تضامین پیشین، تسهیلات و تعهدات جدید دریافت کنند.

این تسهیلات شامل تسهیلات خرید دین بابت چک‌های حاصل از فروش، تنزیل اعتبارات اسنادی ریالی مدت‌دار صادره به سود شرکت تولیدی، تسهیلات اجاره به شرط تملیک و صدور اعتبارات اسنادی ریالی مدت‌دار خواهد بود. در این روش، بدهی غیرجاری شرکت های تولیدی بدون ایجاد مشکل در نقدینگی، تسویه یا تعیین تکلیف می‌شود.

از دیگر امکانات پیش‌بینی شده در  طرح محیا، پرداخت سرمایه در گردش به شرکت های تولیدی با گشایش اعتبارات اسنادی ریالی برای خرید مواد اولیه و معادل ۱۲۰ درصد بدهی غیرجاری تسویه شده قبلی است. با اجرای  طرح محیا بسیاری از شرکت های تولیدی از فهرست مشتریان بدحساب شبکه بانکی خارج شده و می‌توانند مجددا از تسهیلات و خدمات نظام بانکی برخوردار شوند.

با اجرای این  طرح از یکسو پرداخت بدهی تولیدکنندگان به بانک آسان و از سوی دیگر نیازهای مالی شرکت های تولیدی تامین می‌شود. همچنین حجم تولید شرکت هایی که با ظرفیت پایین در حال فعالیت هستند، افزایش و در نتیجه درآمد و اشتغال‌زایی آنها بهبود می‌یابد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام