واکنش به شکایت مجلس از روحانی / پرونده نماینده سیلی زن و انتقاد از توییت بازان !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامحسین اسماعیلی طی اولین نشست خبری در سال ۱۴۰۰ با اشاره به عملکرد قوه قضاییه در حوزه حمایت از تولید اظهار داشت: برخی توییت‌ بازان و مسئولین به جای ارائه عملکرد سازمان متبوع، عملکرد قوه قضایی را زیر سوال بردند. برای انجام دادن وظیفه‌ تشکر لازم نیست اما فرافکنی شایسته نیست.

وی افزود: ورود سال قبل پرونده‌های یکتا به واحدهای قضایی، ۵۰ درصد افزایش یافته ولی عملکرد همکاران نیز نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد بیشتر شده و بیش از یک میلیون پرونده رسیدگی شده و حدود ۹۰ درصد از ابلاغ‌ها ، الکترونیکی بوده و  صدور احکام جایگزین حبس نیز ۹۹ درصد نسبت به سال ۹۸ بیشتر شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: در یک سال کرونایی هر روز حداقل ۵۰ هزار نفر از زندانیان در مرخصی بودند و در روزهای اوج کرونا این عدد بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر نیز رسیده است. ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر از محکومین مشمول عفو رهبری قرار گرفتند که ۲۲۵ نفر از آنها از محکومین امنیتی و برخی از محکومین اغتشاشات آبان ۹۸ بودند. این آمار در مقایسه با سال ماقبل ۸۰ درصد افزایش داشته است.

اسماعیلی ضمن اعلام انتصاب علی غلامی به عنوان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و محمد مصدق به عنوان رئیس دیوان عدالت اداری درباره پرونده علی اصغر عنابستانی و درگیری با سرباز راهور ناجا گفت: این پرونده در دادسرا بررسی و منجر به صدور کیفرخواست و پرونده به دادگاه ارجاع شده است.

وی در مورد شکایت نمایندگان مجلس از رئیس جمهور توضیح داد: نمایندگان مجلس می‌توانند از ابزارهای قانونی در اختیار مانند سوال و تحقیق و تفحص استفاده کنند و این اختیارات قانونی می‌تواند به بهبود اوضاع کمک کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام