زمان بندی واکسیناسیون سه مرحله ای ۱۵ میلیون نفر اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا رییسی درباره چگونگی و زمان انجام واکسیناسیون عمومی مقابله با کرونا به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مرحله اول تا هفته اول اردیبهشت به پایان می‌رسد.

وی افزود: با آغاز مرحله دوم در اردیبهشت که شامل گروه‌های سنی مختلف است حدود ۸.۳ میلیون نفر واکسینه می‌شوند ضمن آنکه بلغ بر ۷ میلیون افراد ۱۸ تا ۶۴ ساله‌ای که دارای بیماری زمینه‌ای هستند در این دوره قرار می‌گیرند و پیش‌بینی می‌شود این مرحله در تیر ماه به پایان برسد. مرحله سوم هم بلافاصله بعد از اتمام دور دوم آغاز خواهد شد که امید می رود برای این دوره از واکسن داخلی استفاده شود و زودتر به دست برسد.

این مقام مسئول درباره زمان و میزان ورود محموله واکسن خارجی توضیح داد: امروز یا فردا حدود ۴۰۰ هزار دوز واکسن سینوفارم چین به ایران وارد می‌شود. واکسن آسترازنکا برای افراد کمتر از ۵۵ سال تزریق می‌شود البته طبق آخرین اطلاعات سازمان جهانی بهداشت، تزریق آن برای گروه سنی بیش از ۶۰ سال هم مشکلی بوجود نمی‌آورد.

رئیسی در واکنش به حاشیه‌های اظهارنظر ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت درباره مدیریت کرونا و مسافرها در ایام نوروز عنوان کرد: وزارت بهداشت مانند سایر دستگاه‌های حاضر در ستاد ملی مقابله با کرونا فقط یک رای دارد. قبل از عید وزیر اعلام کرد سفر نروید و در ستاد هم این موضوع مطرح شد اما سایر دستگاه‌های حاضر در ستاد کمک و همراهی نکردند و دلیل مجاز اعلام شدن سفرها مخالفت یک شخص خاص نبود. اگر تردد، تجمع و تهویه به درستی رعایت نشود منجر به بیماری‌زایی بیشتر می‌شود ضمن آنکه در این شرایط ماسک هم کمک چندانی نمی‌کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام