نظر صالح آبای درباره اثر انتخابات بر بورس و اوضاع حال و گذشته / صف‌ معیار نیست

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی صالح‌آبادی با بیان اینکه آنچه همیشه بر بازار اثرگذار بوده، روند سودآوری شرکت‌ها است که تابع متغیرهای اقتصادی است به ایرنا اعلام کرد: برای ارائه پیش‌بینی دقیق بازار باید مسایل مختلف موثر بر معاملات مانند شرایط اقتصادی، قیمت‌های جهانی، قیمت ارز و ... را مورد ارزیابی قرار داد و هیچ‌گاه ارائه پیش بینی بدون در نظر گرفتن این مسایل دقیق نیست.

بازار سرمایه همیشه با نوسان همراه بوده و این موضوع جزئی از ذات آن تلقی می‌شود. روند گذشته‌ که شاخص بطور دائم و یک‌ طرفه منفی یا مثبت بود، درست نبود. وضعیت فعلی هم که طی چند روز گذشته وارد مدار نزولی شده به هیچ وجه قابل قبول نیست. به نظر می‌رسد بازار پس از صعود و نزول‌های یک سال اخیر، متعادل‌تر از گذشته باشد و تا حدودی هیجان‌ها کاهش یابد.

در این میان اثر انتخابات همیشه مقطعی و موقتی بوده و هیچ‌گاه بصورت بلندمدت بر این بازار تاثیر نداشته است. بنابراین سهامداران با توجه به موقعیت فعلی باید با احتیاط بیشتر در مورد سرمایه‌گذاری تصمیم گیری کنند. تحلیل گران هم که از آگاهی لازم برخوردارند به هیچ عنوان نباید بدون بررسی وضعیت بازار و سهام شرکت ها اقدام کنند. همچنین نباید تحت تاثیر جو ، تصمیم به خرید و فروش گرفت. باید ارزش ذاتی سهام شرکت‌ها ، برآورد و بعد ورود شود . بنابراین نباید صف‌های خرید و فروش ، معیار فعالیت در بازار قرار گیرد.

افرادی که شناخت کمی در مورد وضعیت بازار دارند، ضرورت دارد از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری وارد شوند. ریسک‌گریزان می‌توانند در صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت و افراد ریسک پذیر در صندوق سهام سرمایه گذاری کنند. در این زمینه سهامداران باید عملکرد صندوق های سرمایه گذاری را مورد بررسی قرار دهند و صندوق هایی که با مدیریت ریسک و بازدهی بهتر همراه بودند را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام